۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۶۲۱۳۱۴
حجت الاسلام موسوی:

حوزه هدف گذاری کوتاه مدت و میان مدت برای طلاب تعریف کند

حوزه هدف گذاری کوتاه مدت و میان مدت برای طلاب تعریف کند
حجت الاسلام موسوی گفت: حوزه علمیه باید افزون بر هدف بلند مدت که مجتهدپروری است، اهداف کوتاه مدت را برای طلاب پیش بینی کند.
حجت الاسلام سید جعفر موسوی، مدیر مدرسه علمیه سفیران ولی عصر (عج) اهواز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه در تابستان برنامه‌های علمی و درسی را پیگیر بودیم، عنوان داشت: دروس مدرسه سطح ۲ سفیران از ابتدای شهریورماه و دروس مدرسه سطح ۳ از ۲۳ شهریورماه آغاز شد و هم اکنون همه کلاس‌ها برقرار و برنامه‌های آموزشی اجرا می‌شود.

مدیر مدرسه علمیه سفیران ولی عصر (عج) اهواز، پیرامون ناآشنایی طلاب با هویت خودشان پس از چند سال تحصیل در حوزه اظهار داشت: حوزه علمیه باید افزون بر هدف بلند مدت که مجتهدپروری است، اهداف کوتاه مدت را برای طلاب پیش بینی کند، چنین مطلبی خواسته رهبری و طلاب است.

این مقام مسؤول ادامه داد: امیدواریم در مدیریت آیت الله اعرافی شاهد رخ دادن چنین اتفاق عملی باشیم و طلاب هر چند سالی که درس می‌خوانند هدف گذاری کوتاه مدت و میان مدت برای شان تعریف شود تا از سردرگمی خارج شوند.

حجت الاسلام موسوی اضافه کرد: طلاب در هنگام تحصیل در حوزه، از همان ابتدا بدانند که در چه مسیری پا خواهند گذاشت و از آنجا که حوزه برنامه‌های کوتاه مدت و میان مدت ندارد، برای خود برنامه‌های کوتاه مدت و میان مدت ترسیم کنند که در این باره تأسیس مدارس سفیران هدایت یکی از اقدامات ارزشمند حوزه‌های علمیه است.

وی با بیان اینکه مدارس سفیران هدایت با اهداف کوتاه مدت و میان مدت تأسیس شدند، بیان داشت: طلاب در این مدارس می‌دانند که پس از گذر ۵ سال، فنون و مهارت‌های تبلیغ را به دست می‌آورند و حضوری پرثمر در جامعه خواهند داشت تا آنجا که طلاب مدرسه سفیران ولی عصر (عج) اهواز حضور فعالی در جامعه و ارکان نظام اسلامی دارند.

مدیر مدرسه سفیران ولی عصر (عج) اهواز با ابراز امیدواری از اینکه اهداف کوتاه مدت و میان مدت در حوزه‌های بلندمدت تعریف شود، گفت: آیت الله اعرافی با اجری نظام جدید حوزوی تلاش دارد تا اهداف کوتاه مدت و میان مدت و بلندمدت برای طلاب و مدارس تعریف شود ضمن اینکه تشکیل کار ویژه‌های مختلف نیاز‌های جامعه اسلامی نسبت به حوزه علمیه را در دستور کار قرار دادند هر چند که زمانبر خواهد بود./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات