۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۶۲۱۳۲۲
حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم در گفت وگو با رسا:

برخی با شعار عدالت طلبی "عدالت" را زیر پا می گذارند

برخی با شعار عدالت طلبی
نماینده خبرگان با بیان اینکه عدالت طلبی باید با موازین شرعی و قانونی همراه باشد، گفت: معنا ندارد کسی با هدف عدالت طلبی، عدالت را زیر سؤال ببرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به الزامات و قواعد عدالت طلبی گفت: عدالت طلبی امر بسیار مقدس و مبارکی است، اما این مهم باید از سوی افرادی صورت بگیرد که خودشان خلاف عدالت را مرتکب نشوند.

وی با تأکید بر اینکه کسی که برای پیگیری عدالت پای روی عدالت می گذارد، عدالت طلب نیست، اظهار کرد: به عنوان مثال کسی که با عنوان عدالت طلبی، مردم را اصل نظام و کلیت آن ناامید سازد در حقیقت خودش مرتکب بی عدالتی شده و پا بر روی مبانی عدل گذاشته است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم با اشاره به اینکه برجسته کردن نقاط ضعف بدون توجه و تمرکز بر نقاط قوت تخلف و خلاف عدالت بوده و از مصادیق بی عدالتی محسوب می شود، عنوان کرد: طبق آیات قرآن کریم، انسان باید ابتدا نقاط مثبت موضوعی را بیان کرده و سپس نقاط ضعف را متذکر شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه زیر سؤال بردن مدیران عادل برای رسوا کردن چند مدیر متخلف، بر خلاف عدل است، خاطرنشان کرد: کسی که بخواهد پرچم عدالت طلبی را بلند کرده و به گونه ای وانمود کند که گویی هیچ اقدام مثبتی در کشور انجام نگرفته است، رفتارش خلاف عدالت است.

وی با تأکید بر اینکه فضا نباید به گونه ای جلوه داده شود که گویا در کشور هیچ اقدام مثبتی صورت نگرفته است، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب هنگامی که از فساد سخن می گویند، بلافاصله متذکر می شوند که هزاران مدیر سالم و صالح در این کشور مشغول فعالیت هستند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم با اشاره به اینکه عدالت طلبی باید با موازین شرعی و قانونی همراه باشد تا مایه یأس مردم از حرکت های عدالتخواهانه نشود، خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که گاهی عدالت طلبی در دولت باطل اتفاق می افتد، از این رو قانون نیز باطل بوده و طبیعتاً کسی که در پی عدالت طلبی است، نمی تواند ملتزم به قانونی باشد که بر مبنای بی عدالتی و ظلم پایه ریزی شده است.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه معنا ندارد کسی با هدف عدالت طلبی، عدالت را زیر سؤال ببرد، گفت: عدالت طلبی نباید با نقض عدالت و زیر پا گذاشتن عدل همراه باشد؛ عدالت طلبی در حکومت اسلامی که قوانین اسلام بر آن حاکم است، نمی تواند از چارچوب قوانین خارج باشد، زیرا مخالفت با قوانین اسلام در حقیقت پا گذاشتن روی عدالت است.

وی با اشاره به ضربه ای که برخی اقدامات به ظاهر عدالت خواهانه به گفتمان مبارزه با فساد وارد می سازد، تأکید کرد: اگر عدالت طلبی در مسیر اصلی خود قرار نگرفته و این پرچم به دست کسانی بالا برود که از حد و حدود و ضوابط شرعی و قانونی دوری گزیده اند، مایه شکست حرکت های عدالت خواهانه بعدی خواهد شد، زیرا مردم با دیدن پرچم عدالت طلبی به یاد تخلفات و شکستن چارچوب ها توسط اشخاص قبلی افتاده و با حرکت عدالت طلبانه جدید نیز همراهی نخواهند کرد./841/

حسین ثالث موید
ارسال نظرات