۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۲
کد خبر: ۶۲۱۳۲۶
نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی:

مسؤولیت‌پذیری بر اساس دین، زمینه سوءاستفاده از قدرت را از بین می‌برد

مسؤولیت‌پذیری بر اساس دین، زمینه سوءاستفاده از قدرت را از بین می‌برد
امام جمعه بیرجند گفت: اگر مسئولان در انجام وظایف خود دستورات و آموزه‌هایی که دین اسلام ارائه کرده است را مدنظر قرار دهند، زمینه سوءاستفاده از قدرت و جایگاه از بین می‌رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی عصر یکشنبه در جمع بسیجیان شهرستان بیرجند اظهار کرد: در دین اسلام کوچک‌ترین کوتاهی و سکوت در مقابل ظالم و ستمگر یکی از گناهان کبیره محسوب می‌شود.

وی افزود: بر اساس آیات قرآن کریم هر جامعه‌ای خودش تعیین می‌کند که چه نوع حکومتی بر آن‌ها حکمرانی کند، چراکه افراد جامعه با حمایت و سکوت و یا سکوت نکردن و فریاد دادخواهی خود، رضایت و یا عدم رضایت خود از حکومت جامعه را مشخص می‌کنند.

وی با بیان اینکه اجرای امربه‌معروف و نهی از منکر یکی از واجبات و مسئولیت‌های افراد جامعه است افزود: اجرای درست امربه‌معروف و نهی از منکر و عدم سکوت در مقابل ظلم و جفا زمینه سوءاستفاده در جامعه را از بین می‌برد و اگر جامعه دچار ظلم و ستم حکومت ظالمی قرار گیرد بی‌شک خود افراد جامعه مسبب و لایق این جور و جفا هستند.

امام‌جمعه شهرستان بیرجند با اشاره به اینکه حکومت باید قوانینی هم‌راستا با دلایل علمی و منطقی داشته باشد خاطرنشان کرد: قانون اصلی‌ترین ضرورت برای ایجاد یک حکومت است و این قانون باید بر اساس دلایل عقلانی و منطقی تعیین و تبیین شود و اگر جامعه دارای حکومتی قانونمند باشد در مسیر رشد و شکوفایی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه انسان به‌گونه‌ای آفریده‌شده است که تمایل به زندگی جمعی و حضور در اجتماع را دارد تصریح کرد: شکوفایی استعدادهای انسانی و پیشرفت و تعالی تنها در زندگی اجتماعی برای انسان میسر می‌شود و اگر انسان به زندگی فردی و به‌دوراز اجتماع تمایل داشته باشد در ابتدایی مهارت‌های انسانی ازجمله حرف زدن هم به مشکل برمی‌خورد.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان جنوبی با بیان اینکه مهم‌ترین وظیفه پیامبران الهی وضع قانون و حکومت بر جامعه بوده است گفت: اصلی‌ترین دلیلی مبعوث شدن پیامبران اجرای حکومت الهی بر روی زمین بوده است و چه‌بسا بسیاری از پیامبران الهی برای تحقق یافتن این هدف جان خود را ازدست‌داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در عصر حاضر ولی‌فقیه مسئولیت حکمرانی را بر عهده دارد اظهار کرد: علاوه بر وظایفی که بر عهده ولی‌فقیه حکومت اسلامی وجود دارد، افراد جامعه نیز دارای وظیفه‌ای در قبال ولی‌فقیه جامعه خود هستند و اگر افراد جامعه رهبر عادل و عالم خود را یاری کنند قطعاً جامعه به کمال عدالت و شکوفایی می‌رسد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی با بیان این‌که مهم‌ترین وظیفه ولی‌فقیه مبارزه با ظلم و ستم و بی‌قانونی‌های جامعه اسلامی است خاطرنشان کرد: اگر افراد جامعه در مسیر مبارزه با بی‌عدالتی رهبر خود را حمایت کنند قطعاً آن جامعه به جامعه‌ای عدالت محور و سرشار از آرامش تبدیل می‌شود.

وی ضمن تسلیت ایام ماه محرم به بسیجیان حاضر در همایش اجتماع بزرگ بسیجیان شهرستان بیرجند خاطرنشان کرد: خداوند بقا و پایداری دین اسلام را در دستان شما بسیجیان قرار داده است و باید بکوشید تا شرایط ظهور حضرت مهدی (عج) را فراهم کنید.

وی با اشاره به بخشی از سخنان سید حسن نصرالله رهبر حزب‌الله لبنان اظهار کرد: سخنان سید حسن نصرالله تکرار سخنان یاران باوفای سیدالشهدا (ع) است که می‌گفتند اگر همه ما را بکشند و بسوزانند و دوباره زنده شویم و دوباره کشته شویم و این چرخه هزاران بار تکرار شود بازهم برای پاسداری از اسلام جان خود را فدا می‌کنیم.

وی در پایان برای حزب‌الله لبنان، یمنی‌های در حال جنگ با ظلم، مسلمانان و زائرانی که در اربعین حسینی قصد پیاده‌روی به سمت حرم مطهر اباعبدالله الحسین (ع) را دارند، آرزوی درک ظهور صاحب‌الزمان (عج) را کرد./۹۳۱۴/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات