۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۶۲۱۳۲۷
در قالب کتابخوان همراه پژوهان؛

انتشار نسخه الکترونیکی کتاب «حرکت تکاملی تاریخ از منظر اسلام»

انتشار نسخه الکترونیکی کتاب «حرکت تکاملی تاریخ از منظر اسلام»
هدف کلی این تحقیق،تبیین دیدگاه قرآن درباره حرکت متعالی تاریخ و اهداف جزئی آن مفهوم شناسی واژه های تاریخ، حرکت، تکامل وتشریح ویژگی‌های اساسی حرکت تاریخ از دیدگاه قرآن است.
محمد پهلوانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به آماده سازی نسخه الکترونیکی کتاب «حرکت تکاملی تاریخ از منظر اسلام» اظهار داشت: حرکت، یکی از مباحث اساسی در بحث تکامل تاریخ به شمار می‌آید؛ از دیدگاه قرآن، حرکت تاریخ به سوی عبودیت و حاکمیت ارزش‌ها و متعالی شدن انسان هاست و اگر غیر از این بود، حرکت تاریخ، امری لغو و پوچ بود.

وی گفت: یکی از مباحثی که قرآن در راه مقصود‌های تربیتی، به آن پرداخته، بحث از حرکت تکاملی و هدف‌دار تاریخ و فرجام درخشان آن است.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: وجّه به مباحث عمیق قرآن در این زمینه، امیدبخش حق‌طلبان راستین در طول تاریخ است؛ زیرا در زمینه حرکت تاریخ، نظریه‌های مختلف با تکیه بر تجربیات بشری ارائه شده است که از استواری و اتقان برخوردار نیستند. بنابراین، تکیه بر یک منبع وحیانی در این باب ضرورت می‌یابد.

هدف کلی این تحقیق، تبیین دیدگاه قرآن درباره حرکت متعالی تاریخ و اهداف جزئی آن: مفهوم شناسی واژه‌های تاریخ، حرکت، تکامل، تشریح ویژگی‌های اساسی حرکت تاریخ اعم از سنت مداری، هدف‌داری و تکاملی بودن و تحت حاکمیت اراده خدا و اراده انسان بودن تاریخ، بیان عامل حرکت تاریخ و تبیین نهایت درخشان حرکت تاریخ از دیدگاه قرآن است.

وی به معرفی کتاب «حرکت تکاملی تاریخ از منظر اسلام» پرداخت و افزود: این کتاب نوشته معصومه حاجی مقصودی است که در معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران تهیه شده و در مرکز نشر هاجر به چاپ رسیده است.

پهلوانی افزود: کتاب «حرکت تکاملی تاریخ از منظر اسلام» با ۱۰۴ صفحه به زبان فارسی در سال ۱۳۹۴ منتشر شده و به تازگی اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی این کتاب را به صورت کتاب الکترونیکی و در قالب کتابخوان همراه پژوهان با قابلیت اجرا در سیستم عامل اندروید، ویندوز و iOS منتشر کرده است.

وی درباره خرید نسخه الکترونیکی این کتاب اظهار داشت: علاقه‌مندان برای دریافت نرم افزار این کتاب می‌توانند به نشانی اینترنتی کتابخوان همراه پژوهان به آدرس www.pajoohaan.ir مراجعه کرده و با خرید نسخه الکترونیکی این کتاب، از مطالب آن بهره‌مند شوند. /۸۲۲/ت ۳۰۳/ش
مهدی فلاحی
ارسال نظرات