۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۸
کد خبر: ۶۲۱۳۵۹
آیت الله مهدوی:

انسان غیور ذهن خود را به فکر گناه آلوده نمی‌کند

انسان غیور ذهن خود را به فکر گناه آلوده نمی‌کند
نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه انسان باید از گناه و از در معرض اتهام گناه قرار گرفتن اجتناب کند، گفت: انسان حتی اجازه نمی‌دهد ذهنش به گناه آلوده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، عضو مجلس خبرگان رهبری، امشب در مسجد صاحب الزمان(عج) اصفهان، با بیان اینکه انسان غیور هم مراقب گناه نکردن خود می‌باشد هم مراقبت می‌کند تا عملی انجام ندهد که مورد اتهام دیگران واقع شود، گفت: گاهی ما کار صحیحی انجام می‌دهیم که موجب می‌شود دیگران اتهام گناه کردن به ما بزنند، در اینجا انسان نباید  این کاری که باعث اتهام دیگران خواهد شد را انجام دهد.

آیت الله مهدوی با بیان اینکه باید مراقب باشیم تا رفتاری نکنیم که باعث شود در معرض اتهام قرار بگیریم تا دچار مشکلات دیگری نشویم، اظهار کرد: دیگران که شاهد اعمال افراد هستند نیز باید از سوء ظن داشتن و نسبت خلاف به دیگران دادن اجتناب کنند، این که دو طرف مراقب مسائل باشند و از رفتار غلط پرهیز کنند می‌توانند برای جامعه آثار و برکات بسیار خوبی داشته باشد و بسیاری از مشکلات را برطرف کند.

وی اتهام زدن به افراد و رفتار مشکوک انجام دادند را از مصادیق ضعف غیرت عنوان کرد و افزود: عقل ما را به هوشیاری در رفتار دستور می دهد، لازم است به نحوی عمل کنیم که رفتار فردی ما باعث ایجاد مشکل در جامعه نشود.

استاد درس خارج حوزه علمیه اصفهان بر ضرورت هوشیاری در رفتارهای فردی و اجتماعی تأکید کرد و گفت: عملی که انسان را مورد اتهام قرار دهد خلاف عقل است، انسان عاقل نه تنها گناه نمی‌کند بلکه از عمل صحیحی که ظن به گناه ایجاد کند اجتناب می‌کند، انسان غیور حتی از فکر خود هم مراقبت می‌کند و اجازه نمی‌دهد ذهن او به فکر گناه آلوده شود اما انسانی که غیرت دینی ندارد به گناه فکر می کند و در نهایت نیز به گناه آلوده خواهد شد./1304/پ310/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات