۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۶۲۱۳۷۹
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

جد و جهد طلاب از مصادیق «ان تنصروالله ینصرکم» است

جد و جهد طلاب از مصادیق «ان تنصروالله ینصرکم» است
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه جد و جهد طلاب از مصادیق «ان تنصروالله ینصرکم» است، گفت: یاری‌کردن خداوند در کمک کردن به دین خدا نمود پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در نشست با طلاب جدیدالورود حوزه علمیه استان، به تبیین رسالت طلبگی پرداخت و اظهار کرد: در بسیاری از آیات قرآن کریم، موالات و پیروی به مسلمانان گوشزد شده و بزرگ‌ترین و مهم‌ترین پیروی، پیروی از خداوند است.

وی افزود: بر این اساس اگر از خداوند تبعیت کردیم، خداوند نیز به خواسته‌های ما اهمیت می‌دهد و با حکمت خود بخشی از آن‌ها را برآورده می‌کند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به آیه هفت سوره محمد که می‌فرماید «ان تنصروالله ینصرکم» افزود: اگر خداوند را یاری نمایید خداوند شما را هم یاری می‌کند؛ این آیه به معنای نیازمند بودن خداوند به کمک بندگانش نیست.

وی با بیان اینکه جد و جهد طلاب از مصادیق «ان تنصروالله ینصرکم» است، خاطرنشان کرد: یاری‌کردن خداوند در کمک کردن به دین خدا نمود پیدا می‌کند و این یاری‌رساندن دین خدا در اموری ازجمله کمک به مستضعفان و کمک به ترویج دین اسلام ظهور پیدا می‌کند.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: خداوند پیامبر را همراه با دین و برنامه‌ای مدون و حق فرستاده تا عالم بشریت را هدایت کند و هر امتی که به این دین تمسک جوید قطعاً رستگار می‌شود.

وی با اشاره به درگیری‌های موجود در کشور یمن تصریح کرد: ایمان و تمسک جستن به دین خدا را می‌توان در حال حاضر در کشور یمن مشاهده کرد که با بهره‌گیری از دین خداوند در مقابل دشمنان خود قد علم کرده است.

حجت‌الاسلام سالاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید مدارس علمیه در ماه محرم و تأکید بر توجه بیش‌ازپیش طلاب به سیره سیدالشهدا در سال تحصیلی جدید تصریح کرد: اجر و جایگاه ماه محرم و اباعبدالله الحسین (ع) در بسیاری از روایات دینی آمده است، چنان‌که در طول عمر در صورت توانایی مالی یک‌مرتبه به زیارت مکه سفارش شده اما در خصوص زیارت سیدالشهدا (ع) ورای توانایی مالی به زیارت حرم امام حسین (ع) در هرسال از زندگی سفارش شده است.

وی افزود: حتی سفارش شده است که در صورت عدم توانایی مالی برای زیارت آستان سیدالشهدا (ع) از دیگران قرض کنید و به زیارت ایشان بروید./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات