۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۶۲۱۳۹۹

آغاز سال تحصیلی جدید جامعه المصطفی با حضور آیت الله نوری همدانی + فیلم

آغاز سال تحصیلی جدید جامعه المصطفی با حضور آیت الله نوری همدانی + فیلم
آیین آغاز سال تحصیلی جدید جامعه المصطفی 4 مهرماه با سخنرانی حضرت آیت الله نوری همدانی در مجتمع آموزشی امام خمینی(ره) قم برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حمید جزایری معاون آموزش جامعه المصطفی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که با موضوع تحول آموزشی در گام دوم انقلاب اسلامی برگزار شد، از برگزاری آیین آغاز سال تحصیلی جدید جامعه المصطفی خبر داد و افزود: این مراسم 4 مهرماه با سخنرانی حضرت آیت الله نوری همدانی در مجتمع آموزشی امام خمینی(ره) قم برگزار می شود.

حجت الاسلام جزایری جامعه المصطفی را از برکات انقلاب اسلامی دانست و افزود: جامعه المصطفی دارای40 سال سابقه در جذب و آموزش دانش پژوهان مذاهب مختلف است.

حجت الاسلام جزایری با بیان اینکه فعالیت های آموزشی جامعه المصطفی در داخل کشور در سال 98 از 23 شهریور آغاز شده است، عنوان کرد: با توجه به شرایط کشور های مختلف، فعالیت واحد های آموزشی جامعه المصطفی در برخی از کشور ها بیش از دو ماه است که آغاز شده است.

معاون آموزش جامعه المصطفی با اشاره به این که جامعه المصطفی بیش از 50 هزار دانش پژوه فعال را تحت پوشش دارد، گفت: در کنار دوره های بلند مدت، دوره های کوتاه مدت آموزش طراحی شده است که حدود 2 هزار نفر نخبگان کشور های مختلف متناسب به زبان خودشان در این دوره ها شرکت کرده اند.

حجت الاسلام جزایری به رشد قابل توجه جامعه المصطفی در زمینه آموزش مجازی اشاره کرد و افزود: به جرات می توان گفت جامعه المصطفی قوی ترین مجموعه دانش مجازی را عهده دار است.

وی با بیان اینکه جامعه المصطفی یک نهاد علمی و با رویکرد عقلانیت، عدالت و معنویت خواهی است، اظهار داشت: عقلانیت نیاز مبرم جهان و نشر عدالت پیام اصلی دین است.

حجت الاسلام جزایری با بیان این که طرح تحول آموزشی جامعه المصطفی باید در راستای گام دوم انقلاب اسلامی باشد، اظهار کرد: در طرح تحول تعداد رشته گرایش های این دانشگاه به 400 خواهد رسید.

وی جامعه المصطفی را دارای تعامل خوب با مجامع علمی و دانشگاهی دانست و عنوان کرد: حدود 3 هزار استاد و عضو هیئت علمی در این دانشگاه مشغول به فعالیت هستند.

معاون آموزش جامعه المصطفی با بیان این که 20 واحد تابعه جامعه المصطفی در داخل کشور در حال فعالیت هستند، گفت: 2 واحد گرگان و سنندج جامعه المصطفی اختصاص به اهل سنت دارد.

وی آموزش زبان فارسی را یکی از تعهدات جامعه المصطفی عنوان کرد و ابراز داشت: ده ها هزار نفر از دانش پژوهان و خانواده های آنها به صورت حضوری و مجازی در دوره های آموزشی زبان فارسی شرکت کرده اند که هر کدام سفیری برای فرهنگ اسلامی و ادبیات فارسی به شمار می آیند./1350/ج

تعداد بازدید : 9

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 11
ارسال نظرات