۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۶۲۱۴۳۸

فراخوان دومین همایش کتاب سال بانوان اعلام شد

فراخوان دومین همایش کتاب سال بانوان اعلام شد
معاون پژوهش جامعه الزهرا(س) ضمن اعلام فراخوان دومین همایش کتاب سال بانوان تأکید کرد که مهلت ارسال مقالات تا پایان مهرماه بوده و احتمال تمدید نیز زیاد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم ریحانه حقانی معاون پژوهش جامعه الزهرا(س) بعد از ظهر امروز در نشست خبری دومین همایش کتاب سال بانوان که در سالن نشست های این مرکز حوزوی برگزار شد، ضمن بیان استقبال خوب از این همایش در سال گذشته اظهار داشت: این همایش با هدف حمایت از آثار پژوهشی بانوان در حوزه انسانی و اسلامی و آثار پژوهشی برتر در عرصه زن و خانواده و شناسایی ظرفیت‌ها و تقویت توان پژوهشی بانوان و مراکز فعال در عرصه مطالعات زن و خانواده برگزار می‌شود.

حقانی بیان داشت: علاقه مندان می‌توانند در سایت ویژه همایش کتاب سال بانوان فرخیته ثبت نام کنند و فایل دیجیتال را ارسال کنند و نسخه فیزیکی نیز از طریق پست ارسال می‌ شود، زمان پیشنهادی ما و مهلت ارسال آثار تا پایان مهرماه اعلام شده است ولی با نظر شورای سیاستگذاری احتمالا تمدید می‌ شود.

وی با اشاره به سهم جامعه الزهرا(س) در برپایی این همایش خاطرنشان کرد: مراکز دیگری در همایش امسال حضور دارند که ما از آراء و نقدها و سیاست گذاری های آنها استفاده می‌ کنیم ولی کلیه مراحل اجرایی این همایش توسط خود جامعه الزهرا(س) صورت می‌ گیرد و مدیریت این بحث هم با خود جامعه الزهرا(س) است.

دبیر علمی همایش کتاب سال بانوان در ادامه تصریح کرد: از جمله معیارهای اساسی پذیرش مقالات این است که مرتبط با جامعه علمی و پژوهشی زنان و خانواده باشد از این رو از پژوهش های هرچند عمیق که مشکلی را از جامعه حل نکند استقبال نمی‌شود و این آثار جزو آثاری هستند که در رده ممتاز قرار نمی گیرد، البته نیاز به معنای گسترده کلمه منظور نظر است و اختصاصا به بخش روزمره ما مربوط نمی شود.

وی عنوان داشت: اثر باید دارای توانی برای برطرف کردن خلأها و پاسخ دادن به نیازهای جامعه باشد و این مسأله جزو معیارهای اولیه ما است.

دبیر علمی دومین همایش کتاب سال بانوان افزود: آثار منتشر شده بانوان در عرصه علوم انسانی اسلامی اعم از تألیف، ترجمه و تصحیح که در سال‌های ۹۷ و ۹۸ نگاشته شده و رساله‌های سطح چهار و دکتری بانوان در عرصه علوم انسانی اسلامی که در سال‌های ۹۷ و ۹۸ دفاع شده است در این همایش پذیرفته می‌شود.

حقانی همچنین به محور ویژه این همایش اشاره کرد و بیان داشت: آثار منتشر شده بانوان و آقایان با موضوع زن و خانواده که در سال‌های ۹۷ و ۹۸ منتشر شده به عنوان محور ویژه این همایش در نظر گرفته شده است.

وی، مهلت ارسال آثار به این همایش را تا پایان مهرماه اعلام کرد و گفت: پژوهشگران می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت همایش به نشانی www.ketabebanovan.ir مراجعه کنند و از طریق پنل شخصی، آثار خود را ارسال کنند.

معاون پژوهش جامعه الزهرا(س) هدف از برگزاری این همایش را شناخت ظرفیت های مؤلفان بانو و همچنین آثار تولید شده در حوزه بانوان عنوان و اضافه کرد: این همایش مختص حوزویان  نیست و همه بانوان پژوهشگر عرصه علوم انسانی اسلامی و پژوهشگران آقا و بانو در حوزه زن و خانواده می‌توانند در این رویداد علمی پژوهشی شرکت داشته باشند.

وی اعلام کرد: علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت کتاب سال بانوان مراجعه یا با دبیرخانه این همایش به شماره ۳۲۱۱۲۴۸۶ – ۰۲۵ تماس بگیرند./1330/ج

ارسال نظرات