۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۶
کد خبر: ۶۲۱۴۵۹
تولیت موسسه آموزش عالی رفیعةالمصطفی تبیین کرد؛

نقش حوزه های علمیه خواهران در تحقق تمدن نوین اسلامی

نقش حوزه های علمیه خواهران در تحقق تمدن نوین اسلامی
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حوزه های علمیه خواهران نقش قابل توجهی در تحقق تمدن نوین اسلامی دارند، گفت: طلاب خواهر مبلغ سبک زندگی اسلامی باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حمید محمدی تولیت موسسه آموزش عالی رفیعةالمصطفی(س)، امروز در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید موسسه آموزش عالی رفیعةالمصطفی(س) که در همین مدرسه علمیه برگزار شد، گفت: زیست دنیوی انسان باید مطابق با خواسته الهی باشد تا بتواند به گونه ای که پروردگار می خواهد از عالم دنیا هجرت کند و در قیامت حاضر شود.

وی با استناد به روایات ائمه اطهار(ع)، ادامه داد: طبق صریح روایات؛ انسان همانگونه که زیست می کند می میرد و همانگونه که می میرد مبعوث می شود؛ بنابراین انسان در عالم قیامت به همان صورت که در عالم دنیا زندگی کرده مبعوث می شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با بیان اینکه انسان از روز نخست آفرینش برای ابدیت خلق شده است، ابراز کرد: ابدیت همان نقطه ای است که انسان به سوی آن حرکت می کند و مقصود از ابدیت حد و انتها نداشتن است؛ بنابراین انسان هرگز نمی میرد و تمام اعمال، رفتار و کردار آدمی جاودانه باقی می ماند.

تولیت موسسه آموزش عالی رفیعةالمصطفی(س) با تاکید بر اینکه سبک زندگی دنیوی انسان باید به گونه ای سازماندهی شود که بهترین آثار را در ابدیت دریافت کند، اظهار داشت: امروز خطی که رهبر معظم انقلاب برای قرار گرفتن جامعه در مسیر صحیح ترسیم کردند خط رسیدن به تمدن اسلامی است.

وی افزود: امروز سبک زندگی افراد در حوزه های مختلف فردی، خانوادگی، اجتماعی و حکومتی باید به گونه ای تنظیم شود که در نهایت به ایجاد تمدن نوین اسلامی ختم شود؛ رهبر معظم انقلاب می فرمایند: تا وقتی تشکیل دولت اسلامی به طور کامل محقق نشده نوبت به تشکیل جامعه اسلامی نمی رسد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی ادامه داد: بنابراین یکی از مهمترین وظایف امروز ما تشکیل جامعه اسلامی است و جامعه اسلامی محقق نمی شود مگر اینکه ابتدا دولت اسلامی تشکیل شود؛ با شکل گیری جامعه اسلامی است که مسلمانان با یکدیگر متحد می شوند و تمدن نوین اسلامی محقق می شود.

تولیت موسسه آموزش عالی رفیعةالمصطفی(س) ادامه داد: تمدن نوین اسلامی زمانی محقق می شود که بتوانیم جامعه خود و کشورهای اطراف را به یک جامعه اسلامی قرآنی تبدیل کنیم زیرا در این صورت است که دولت اسلامی شکل می گیرد.

وی تشکیل هسته های انتظار را در امر فرج بسیار لازم و ضروری دانست و گفت: این امر باید با تربیت شیعیان بومی در اقصی نقاط جهان صورت می پذیرد؛ در حال حاضر به برکت و صدور انقلاب اسلامی در بیش از 100 کشور جهان این هسته ها تشکیل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با اشاره به اینکه مبانی سبک زندگی اسلامی برگرفته از علوم فقهی و قرآنی است، عنوان کرد: حوزه های علمیه با تبیین مبانی و اصول سبک زندگی قرآنی و روایی می توانند افق های روشنی را برای مردم ترسیم کنند؛ بنابراین حساس ترین نقش در تحقق سبک زندگی اسلامی و قرآنی نوین که زیرساخت تمدن نوین اسلامی است برعهده حوزه های علمیه بخصوص طلاب خواهر خواهد بود.

تولیت موسسه آموزش عالی رفیعةالمصطفی(س) ادامه داد: حوزه های علمیه خواهران در آخرالزمان نقش قابل توجهی در امر ظهور دارند؛ امروز حوزه های علمیه خواهران از نظر کمی و کیفی با حوزه علمیه برادران برابری می کنند و این یک اتفاق مبارک است که در طول این سالهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی رخ داده و به فرمایش رهبر معظم انقلاب حوزه های علمیه خواهران یک پدیده است و باید صدها مجتهده و عالمه از این حوزه های تربیت شوند./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 9
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات