۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۷
کد خبر: ۶۲۱۴۷۲

افزایش همکاری‌های مشترک میان الازهر و نهادهای دینی مالزی

افزایش همکاری‌های مشترک میان الازهر و نهادهای دینی مالزی
هیأتی متشکل از شخصیت‌های دینی مالزیایی در دیدار با معاون شیخ الازهر، واستار افزایش همکاری‌های مشترک دوجانبه شد.

به گزارش بین‌الملل خبرگزاری رسا، شیخ صالح عباس معاون شیخ الازهر در دیدار با هیأتی از شخصیت‌های دینی و سیاسی مالزی، تقویت همزیستی مسالمت‌آمیز، صلح متقابل و احترام به مخالفان را از آموزه‌های مهم الازهر برشمرد.

شیخ عباس مالزی را نمونه‌ای موفق در تسامح و همزیستی مسالمت‌آمیز ادیان و فرق اسلامی دانسته و گفت: طلاب مالزیایی، با اخلاق، روحیه دانش‌طلبی، ذکاوت، چهره‌ای درخشان از این کشور را به نمایش گذاشتند.

وی با اشاره به ظرفیت طلاب خارجی در نشر اسلام رحمانی در کشورهای خود خاطر نشان کرد: طلاب خارجی سفیران الازهر در کشورهای خود بوده و الازهر اهتمام ویژه‌ای برای تربیت روحانیان مالزیایی و آماده سازی آنان برای تبلیغ در کشورشان را دارد.

هیأت مالزیایی نیز در این دیدار با تقدیر از تلاش‌ها و خدمات آموزشی ـ تبلیغی الازهر در جهان اسلام و اهتمام به علوم اسلامی تاکید کرد که بهترین دلیل برای کارآمدی نظام آموزشی الازهر، دستیابی طلاب و دانشجویان فارغ التحصیل الازهر در تصدی پست‌های رده‌بالای حکومتی و موفقیت در انجام وظایف محوله است.

این هیأت همچنین با بیان مقبولیت الازهر در جامعه دینی جهان اسلام به ویژه افزایش محبوبیت این نهاد دینی در مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی، همکاری‌های بیش از پیش میان نهادهای علمی و دینی مالزی و الازهر را خواستار شد.

محمد رایجی
ارسال نظرات