۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۵
کد خبر: ۶۲۱۴۷۳

تقدیر آیت الله علوی گرگانی از فعالیت های قرارگاه مردمی اربعین

تقدیر آیت الله علوی گرگانی از فعالیت های قرارگاه مردمی اربعین
حضرت آیت الله علوی گرگانی خدمت رسانی به زائران امام حسین(ع) را افتخاری بزرگ عنوان و از فعالیت های مخلصانه قرار گاه مردمی اربعین در قم قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت‎الله علوی گرگانی امروز در دیدار با مسوولان قرار گاه مردمی اربعین حسینی در قم که سالیانه پذیرای بیش از 300 هزار زائر در ایام اربعین هستند، ضمن تقدیر از فعالیت های این قرارگاه اظهار داشت: واقعا باید از شما تشکر کنیم که در این راه خود را به زحمت انداخته اید و انصافا کاری بسیار ارزشمند را برعهده گرفته اید.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم افزود: آیات زیادی در قرآن داریم که افراد اهل تقوا و نیکی مورد یاری و کمک خدا قرار می گیرند و این عنایت الهی است که اسباب را فراهم می‌کند و به عقیده من این افتخار بزرگی است که در خدمت زائران حضرت اباعبدالله(ع)  باشید و در این راه هرچه انسان تکلف بکشد ارزش دارد.

وی با بیان این که امام حسین(ع) در راه تبلیغ دین و احیای سنت رسول خدا(ص) از همه چیز خودش گذشت، ابراز داشت: به گفته سید بحرالعلوم در حقیقت سیدالشهدا(ع) با این کار خود مقامی بسیار بالا از خداوند کسب کرده که می‌تواند کارهای خدایی بکند چون امام حسین(ع) از هستی خود گذشت.

حضرت آیت الله علوی گرگانی خدمت رسانی به زوار امام حسین(ع) را خدمت به خود ایشان دانست و تأکید کرد: شما حساب کنید زاور چنین آقایی را پذیرایی می کنید و این را بدانید این نوع از کمک کردن خدمت به خود آقا است، بنابراین تا می توانید از این عزیزان پذیرایی کنید و مسلما بدانید امام حسین(ع) جواب خوبی شما را می دهد.

وی با بیان این که اهل بیت(ع) شیعیان را فراموش نمی کنند، خاطرنشان کرد: امام جعفر صادق(ع) به یکی از خادمان خود که قصد داشت ایشان را ترک کند و به دنبال مال دنیا برود، فرمودند: شیعیان ما در روز قیامت با نور ما همراه خواهند بود و همراه ما به بهشت می روند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به آیه ای از قرآن که هشدار می دهد مال و اموال و اولاد شما را ذکر خدا باز ندارد، اضافه کرد: در روایت داریم که شخصی سؤال کرد، آیا عزاداری امام حسین(ع) ذکر الله است؟ حضرت فرمودند: «اصلا چه ذکری از عزاداری جد ما بالاتر است؟» بنابراین زحمتی که شما می کشید بسیار ارزشمند است از این رو در این موقعیت حداکثر استفاده را ببرید و در ضمن کمک کردن تعالیم اسلامی را نیز منتقل کنید.

وی با اشاره به تأثیر حرکت بزرگ اربعین در قلوب مردم دنیا یادآور شد: تأثیر این مطلب به مسلمان و شیعه شدن یک فرد نیست بلکه خیلی بیش از این ها است، ما خبر داریم که صدها نفر از برکت امام حسین(ع) و اربعین به طرف اسلام و تشیع رفته اند و ما آن روز را می بینیم که به برکت همین مسیر مقدس مذهب تشیع فراگیر شده است.

حضرت آیت الله علوی گرگانی در پایان خاطرنشان کرد: شما در کار خودتان با قوت عمل کنید و ضمن این که سلام ما را هم به همکاران خود می رسانید، عزت و اقتدار حسینی را سرلوحه کار خود قرار داده و خدمت رسانی به زائران اباعبدالله(ع) را برای خود افتخار بدانید./1330/

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 7
ارسال نظرات