۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۹
کد خبر: ۶۲۱۴۷۵
حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی:

مواضع سازشکارانه برخی مسؤولان دشمن را به تسلیم ملت ایران امیدوار کرد + فیلم

مواضع سازشکارانه برخی مسؤولان دشمن را به تسلیم ملت ایران امیدوار کرد + فیلم
نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه مواضع سازشکارانه برخی مسؤولان دشمن را به تسلیم شدن ملت ایران امیدوار کرد، گفت: مشکلات اقتصادی با سازش حل نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران امشب در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس با موضوع «راهکارهای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی» که در سالن اجتماعات مدرسه مبارکه فیضیه برگزار شد، با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی برگرفته از مکتب عاشورای حسینی است، گفت: تقدس و معنویت، ماندگاری و اثرگذاری سه ویژگی جریان عاشورا است؛ دفاع مقدس انقلاب اسلامی نیز مزین به این سه ویژگی است، زیرا خالصانه برای خداوند صورت گرفت.

وی با بیان اینکه کربلا اوج عرفان و معرفت الی الله بود، ادامه داد: عاشورای حسینی طلوعی بدون غروب است، زیرا در سال 61 هجری آغاز شد و تا قیامت پایدار و ماندگار خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با بیان اینکه جبهه امام حسین(ع) و حسینیان همواره در مقابل جبهه یزید و مستکبران قرار دارد، اظهار داشت: دشمنان در طول تاریخ همواره تلاش کردند که این جریان کمرنگ شود، اما اراده خداوند بر این تعلق گرفته است که جریان عاشورا سال به سال پررنگ تر و فراگیرتر شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اینکه تاریخ مصرف دفاع مقدس تمام شدنی نیست، تصریح کرد: تا زمانی که تقابل جبهه حق به محوریت انقلاب اسلامی با استکبار وجود دارد، دفاع نیز وجود دارد، زیرا جنگ میان حق و باطل پایان پذیر نیست.

وی با بیان اینکه امروز دفاع مقدس در عرصه جهاد کبیر جریان دارد، افزود: در شرایطی که دشمن به دنبال تصرف قلب ها و فکرها است، مقابله با تهاجم فکری و فرهنگی و جهاد کبیر در این عرصه ضرورت پیدا می کند؛ اگر دفاع وجود نداشته باشد مرز میان کسانی که تنها شعار می دهند و کسانی که اهل عمل هستند، مشخص نمی شود.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با اشاره به اینکه نخستین هدف دشمن از جنگ تحمیلی ساقط کردن انقلاب بود، برکات دفاع مقدس در انقلاب اسلامی را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: دشمنی دشمنان با مسأله هسته ای و حقوق بشر ما نیست، بلکه آنها با اسلام مشکل داشته و دشمنی می ورزند؛ دشمن از آن جهت که ما فرمانبردارشان نیستیم با ما دشمنی می ورزند هستند و می خواهند مبانی اعتقادی خود دست برداریم.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه دشمن از جنگ تحمیلی به دنبال جلوگیری از توسعه تفکر انقلابی در سایر کشورهای جهان بود، بیان کرد: علیرغم خواسته دشمن، دفاع مقدس کانون ارسال پیام انقلاب اسلامی به سایر کشورهای جهان شد؛ اگر دفاع مقدس نبود شر فتنه ملی گرایی و جریان بنی صدر و بسیاری از فتنه های دیگر از سر انقلاب کوتاه نمی شد.

وی به راهکارهای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و وظایف حوزه های علمیه در این عرصه اشاره و اضافه کرد: حوزه های علمیه، شهدا و جبهه انقلاب سر خود را بلند بگیرند، زیرا برای نخستین بار در طول تاریخ نظام ولایی و در یک معنا نظام الله علیرغم وجود فتنه ها و مشکلات فراوان 40 ساله شده و تنها به بقا اکتفا نکرده، بلکه حرکت رو به جلو داشته و دشمنان را به عقب رانده است.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی عنوان کرد: ارزیابی دشمنان این است که انقلاب اسلامی ایران سنگرهای کلیدی جهان، یعنی قلوب ملت های جهان را فتح کرده است؛ امروز دشمنان می گویند ما نگران حزب الله لبنان، انصارالله یمن و حشد الشعبی عراق نیستیم، بلکه نگران قیام حزب الله لندن و واشنگتن هستیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه امروز کشورها به همراهی با آمریکا افتخار نمی کنند، گفت: دشمنان به دنبال جهان واحد و کدخدای واحد بودند، اما انقلاب اسلامی نه تنها آنها را از هدف بازداشت، بلکه شاخص های ابرقدرتی را از آنها گرفته است؛ شاخص های ابرقدرتی یک کشور عبارت از آن است که سخنش فصل الخطاب بوده، بتواند کشور های دیگر را با خود همراه کند و قدرت مانور را از مخالفان بگیرد؛ امروز همه این شاخص های ابر قدرتی از آمریکا سلب شده است.

وی ادامه داد: ما در مسیر انقلاب اسلامی فرازونشیب های بسیاری داشته ایم، اما عقبگرد و توقف نداشته ایم، بلکه همواره رو به جلو حرکت کرده ایم؛ البته اشتباهات و آسیب هایی نیز موجود بوده است که اگر نبود بسیار بهتر پیش می رفتیم، اما در کل نمی توان پیشرفت ها را انکار کرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اینکه موضع نرمش و سازش برخی مسؤولان دشمن را نسبت به تسلیم شدن ملت ایران امیدوار کرد، تصریح کرد: پس از نرمش هایی که برخی مدیران در برابر آمریکا از خود نشان دادند، دشمن احساس کرد جمهوری اسلامی ضعیف شده، توان عکس العمل عمل ندارد و مردم و مسؤولانش نیز از جنگ و آثار جنگ هراس دارند.

وی به مواضع مقتدرانه رهبر معظم انقلاب در دیدار نخست وزیر ژاپن تأکید کرد: همه ما مشاهده کردیم که از فردای آن روز آمریکا دست از 12 شرط خود برای مذاکره با ایران دست کشید و به التماس افتاد.

وی با اشاره به اینکه روحانیت باید قدرشناس نعمت ولایت و رهبر معظم انقلاب باشد، بیان کرد: آمریکا پس از اینکه رهبری آن را در دیدار شینزوآبه مورد تحقیر قرار داد، برای این که ثابت کند ایران اهل عمل نیست، پهپاد خود را به مرزهای ایران و در جایی که برای ما امکان زدن آن نباشد، فرستاد، اما به وضوح دید که کوچکترین تعرض بی پاسخ نمی ماند.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی خاطرنشان کرد: آمریکا به این دلیل نتوانست به ایران تعرض داشته باشد که می دانست کوچکترین تعرض به ایران نابودی کامل رژیم صهیونستی و عربستان را به همراه خواهد داشت؛ رژیم صهیونیستی و عربستان به آمریکا التماس کرده بودند که اقدامی علیه ایران انجام ندهد؛ امروز آمریکا جرأت اقدام علیه جمهوری اسلامی را ندارد، از این رو همه باید بدانیم که حل مشکلات اقتصادی با سازش و برجام حل نمی شود، بلکه با مقاومت حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه ترس مردم ایران از جنگ در جریان اسقاط پهپاد متجاوز و توقیف کشتی انگلیسی ریخته است، گفت: امروز به لحاظ امکانات و نیروی علمی متخصص توانمند در عرصه دفع تهاجم دشمن در کل دنیا نظیر نداریم و این یک واقعیت است؛ امروز سریال های شکست آمریکا در برابر انقلاب اسلامی در حال تکرار شدن است و ای کاش ما نسبت به این موارد و اعترافات دشمن واقف شویم.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران بیان کرد: امروز مراکز توانمندی رژیم صهیونیستی در تیررس حزب الله است و حزب الله می تواند مراکز برق این رژیم غاصب را به گونه ای مورد هدف قرار دهند که تبعات آن تا 6 ماه برای رژیم صهیونیستی قابل جبران نباشد.

وی با اشاره به اینکه اگر مذاکره ای با آمریکا صورت بگیرد، ملت ایران ذلیل خواهند شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی هیچ روزی مانند امروز در اوج اقتدار نبوده است، از این رو باید با ایمان راسخ در جهت اعتلای ان گام برداریم؛ امروز طلاب باید با ارتقای توانمندی معنوی خود و مردم، دشمن را ناامید کنند، زیرا انقلاب اسلامی مرگ تدریجی دشمن را رقم زده است.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی به وظیفه حوزه های علمیه نسبت به آینده انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: امروز حوزویان باید نسبت خود با بیانیه گام دوم را پیدا کرده و مبانی بیانیه را برای  جامعه تبیین کنند تا مردم نسبت به آینده انقلاب اسلامی امیدوارتر شوند.

وی با بیان اینکه حوزه به عنوان مادر نظام باید بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را تبیین کرده و در راستای آن از مسؤولان مطالبات جدی داشته باشد، ادامه داد: آقایان مسؤول فراموش نکنید در نظام ولایی سیاست گذار و تصمیم گیرنده رهبری است و همه باید فرمانبر باشند، نه نظریه پرداز؛ حوزه علمیه اجازه ندهد شانتاژها و فرافکنی ها جایگاه مطالبه گری اش را مورد خدشه قرار دهد./841/

تعداد بازدید : 9
حسین ثالث موید
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸
آمریکا دست از 12 شرط خود برای مذاکره با ایران دست کشید و به التماس افتاد. این جمله اشتباه نیست:؟
2
0