۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۳
کد خبر: ۶۲۱۴۸۶
با حضور جانشین وزیر دفاع و همزمان با هفته دفاع مقدس؛

۴ فروند بالگرد شاهد تحویل نیروی زمینی سپاه پاسداران شد

۴ فروند بالگرد شاهد تحویل نیروی زمینی سپاه پاسداران شد
بالگردهای سبک و چابک ایرانی شاهد ۲۷۸ و ۲۸۵ باحضور جانشین وزیر دفاع، فرمانده نیروی زمینی سپاه و مدیر عامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع به نیروی زمینی سپاه تحویل داده شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، سردار سرتیپ پاسدار قاسم تقی زاده جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این مراسم با بیان اینکه مأموریت و فلسفه وجودی وزارت دفاع، پشتیبانی از نیروهای مسلح در تمامی حوزه های دفاعی است اظهار داشت: وزارت دفاع با عمل به منويات فرماندهي معظم كل قوا حضرت امام خامنه اي در سال "رونق توليد" و در راستای افزایش اقتدار، خودباوري و تكيه بر دانش بومی و عزم ملي، همزمان با هفته دفاع مقدس، چهار فروند بالگرد شاهد ۲۷۸ و ۲۸۵ ساخت متخصصان سازمان صنایع هوائی وزارت دفاع را تحویل نيروي زميني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي داد.

جانشین وزیر دفاع گفت: متخصصان و نخبگان سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با مشارکت و بهره برداری از تمام ظرفیت های کشور اعم از شرکت های دانش بنیان، دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی و به خصوص مراکز علمی و فناوری سپاه دست به دست یکدیگر داده و با توجه به تحریم های ظالمانه موفق شدند با مدد گرفتن از سيد و سالار شهيدان و در ادامه راه شهداي انقلاب در هشت سال دفاع مقدس به این دستاورد بزرگ ملی دست یابند.

سردار تقی زاده با تشریح مشخصات این بالگردها گفت: بالگرد شاهد ۲۷۸ بالگردی ۵ نفره با ماموريت های متنوعی از جمله گشتي، شناسايي،تاکسی هوایی ،جابجايي فرماندهان،اسکورت و پشتيبانی نيروهای زمينی ،فيلمبرداري ، آموزشي و امداد هوايي است و بالگرد شاهد ۲۸۵ نیز يك بالگرد يك نفره با ماموريت تكور و رزم نزديك بوده كه هر دو بالگرد در كلاس سبك با استفاده از يك پلتفرم مي باشند و چرخه محصولي آنها شامل طراحي ،توليد و تعميرات و نگهداري كاملا بومي و به دست تواناي فرزندان كشور عزيزمان جمهوري اسلامي ايران ايجاد شده است.

جانشین وزیر دفاع طراحی بومی، افزایش عملکرد نسبت به بالگردهای مشابه در دنیا، کاهش هزینه تعمیرات و نگهداری و بومي سازي سامانه هاي مكانيكي ،هيدروليكي ، الكترواويونيكي و بدنه كل بالگرد را از دیگر ویژگی های بالگرد شاهد برشمرد.

وی افزود: این بالگردها با امکانات به روز، آماده آموزش نسل آینده خلبانان بالگردي، محافظت از مرزهاي كشور و رویارویی با دشمن در صحنه های نبرد درون مرزی را دارا می باشد .

وی خاطر نشان ساخت : بالگرد شاهد ۲۷۸ با كاربري نظامي و تجاري اولين بالگرد كشور مي باشد كه با رعايت كليه الزامــات بين المللي موفــق به اخذ گواهينامه هاي طراحي نوع(Type Certificate)و خط توليد(POA) از سازمان هواپيمايي كشوري شده است.

سردار تقی زاده ادامه داد: با طراحی و ساخت این بالگردها توسط مركز تحقيقات هوايي شاهد، ایران در زمره معدود کشورهای دارای فناوری طراحي و ساخت بالگرد قرار گرفته است.

سردار تقی زاده در پایان تصریح کرد: رسیدن به قله های پیشرفت و افتخار، هدفی است که جوانان ایرانی آن را فتح کرده اند و به فضل الهی هیچ کس نتوانسته و نخواهد توانست توقفی در آن ایجاد کند.

محمد قمین
ارسال نظرات