۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۴
کد خبر: ۶۲۱۴۸۹
آیت الله مهدوی:

برهنگی جامعه ناشی از ضعف فرهنگی غرب است

برهنگی جامعه ناشی از ضعف فرهنگی غرب است
آیت الله مهدوی گفت: فرهنگ غرب آزادی ظاهری می‌دهد، این آزادی به دلیل آلوده بودن به شهوات مانع تعقل می‌شود، اما فرهنگ ما به دنبال آزادی باطنی و آزادی تعقل و تفکر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، استاد درس خارج حوزه علمیه اصفهان، شب گذشته در مسجد صاحب الزمان(عج) اصفهان، با بیان اینکه 5 مورد از صفات انسان غیور در سوره طه ذکر شده که مربوط به حضرت موسی است، گفت: هیچ انسانی به اندازه انبیا و حجت‌های الهی غیور نیست، افراد بی دین یا غیرت ندارند یا اینکه مبتلا به غیرت بی‌جا هستند.

وی در ادامه افزود: تعصب و غیرت بی‌جا حاصل عدم تعقل است، افرادی که به این مشکل دچار هستند، غیرت درست غیرتی است که مشروع و در امور دینی باشد، در امور دنیایی غیرت و تعصب اشتباه است، پیامبر اکرم(ص) می فرمایند در امور دنیایی هرگز عصبانی نشوید، افراد بی دین به دلیل عدم عقیده به قیامت تنها در امور دنیایی غیرت به خرج می‌دهند.

برهنگی جامعه ناشی از ضعف فرهنگی غرب است

آیت الله مهدوی با اشاره به اهمیت پوشش مناسب در آزادی فکر به دلیل دوری از شهوت و فکر آلوده، اظهار کرد: در هنگام شهوت و غضب آزادی فکر از انسان سلب می‌شود، فرهنگ غرب آزادی ظاهری به انسان می‌دهد، این آزادی ظاهری به دلیل آلوده بودن به شهوات مانع فکر و تعقل انسان می‌شود، اما فرهنگ ما به دنبال آزادی باطنی و آزادی تعقل و تفکر است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری فرهنگ غنی را حاصل تمدن کهن و دینداری مردم ایران عنوان کرد و گفت: غربی‌ها اگر به غارت دیگر کشورها نپرداخته بودند و اگر در عرصه اقتصادی به ما فشار نمی‌آوردند اکنون شرایط اقتصادی و مالی ما بسیار بهتر از آنها بود، در همین کشور انگلستان همیشه افراد لاابالی و مدافع و حامی ظلم بر سر کار بوده اند و این رویه همیشه به همین صورت بوده است.

وی ادامه داد: غرب تا 100 سال آینده هم به فرهنگ ما نخواهد رسید، برخورداری از موازین دینی و فرهنگی نظیر حجاب یکی از برتری‌های جامعه ما است، فرهنگ غربی‌ها پایین است که دنبال برهنگی هستند، حجاب برخاسته از فرهنگ غنی جامعه است، اگر چه هنوز تا رسیدن به یک جامعه اسلامی واقعی فاصله داریم.

سکوت ما به خاطر حفظ آرامش جامعه است

آیت الله مهدوی با بیان اینکه برخی مسؤولان در اصفهان نظیر بعضی از اعضای شورای شهر و شهرداری باعث دل خون شدن ما هستند، تصریح کرد: اگر کارهای خلاف اینها را مطرح کنم تعجب خواهید کرد، سکوت ما برای برهم نخوردن آرامش جامعه است، اگر از مسؤولان ناامید شویم حرف‌هایی که تا به امروز مطرح نکرده‌ایم را خواهیم گفت، گاهی در جلسات چند ساعته با مسؤولان شهر صحبت کرده‌ایم، قول می‌دهند اما اقدامی نمی‌کنند.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه اصفهان شهر شهیدان است، خاطرنشان کرد: در یک روز تنها 370 شهید بر روی دستان مردم اصفهان تشییع شده است، نباید خون شهدا را فراموش کنیم، قطره قطره خون شهدا را باید پاسخگو باشیم، وجود بدحجابی در اصفهان غلط است و ما هرگز از حکم خدا کوتاه نخواهیم آمد، مسائل را به مسؤولان متذکر می‌شویم که بدانند باید در قیامت پاسخگو باشند./1304/پ202/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات