۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۱
کد خبر: ۶۲۱۵۰۲
سرلشکر باقری:

نتیجه تجاوز به جمهوری اسلامی ایران انهدام و اسارت خواهد بود

نتیجه تجاوز به جمهوری اسلامی ایران انهدام و اسارت خواهد بود
رییس ستادکل نیروهای مسلح تأکید کرد: نتیجه تجاوز به جمهوری اسلامی، انهدام و اسارت خواهد بود اما به کشورهای منطقه نیز اعلام می کنیم با هیچ کدام از شما دشمنی نداریم.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، سرلشکر محمدحسین باقری در نشست علنی امروز (سه شنبه 2 مهرماه) مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ایران در طی قرن های گذشته به عنوان کشوری ضعیف و عقب مانده مورد شناخت دیگر کشورهای جهان بوده و در قرن بیستم به عنوان حلقه زنجیره استکبار غربی مسئولیت های غیربومی از ناحیه آمریکا و ناتو برعهده داشته است.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح بیان کرد: در 40 سال اخیر ایران با شاخص های دیگری مانند انقلاب اسلامی، رهبری بی نظیر امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و شاخصی با عنوان افتخار 8 سال دفاع مقدس در بین کشورهای جهان شناخته شده است.

وی افزود: ایران همان کشوری است که با وجود بی طرفی و با وجود عدم تجاوز به کشورهای دیگر در خلال جنگ های روسیه مورد تجاوز قرار گرفت و بخش هایی از آن جدا شد. همچنین در جنگ های جهانی مورد تجاوز و قطحی قرار گرفت و نیمی از جمعیت خود را از دست داد، اما حتی ریالی خسارت دریافت نکرد و هیچ کشوری هم از ایران عذرخواهی نکرد.

سرلشکر باقری ادامه داد: در 40 سال اخیر هرگاه ایران مورد تجاوز قرار گرفت، به نحو دیگری عمل کرد و کارنامه دیگری را از خود نشان داد، این در حالی بود که استکبار جهانی از کشوری حمایت کرد که برای شروع جنگ 8 ساله خود را آماده کرده بود.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: دشمن ما از یک سال و نیم بعد از انقلاب اسلامی، ارتش خود را مجهز کرد و برای تجاوز به ایران طرح ریزی داشت و از سایر کشورها نیز حمایت گرفت. این حمله آنچنان طراحی شده بود که اگر برابر روال عادی جنگ ها پیش می رفت حداکثر ظرف دو ماه باید ایران سقوط می کرد یا مورد تجزیه قرار می گرفت.

کشورهای عربی با تمام توان به صدام در جنگ علیه ایران کمک کردند

وی افزود: کشور متجاوز به ایران ، از پول کشورهای عرب منطقه برخوردار بود و در روزی که مرحوم آیت الله هاشمی به پادشاه عربستان اعتراض کرد که شما 35 هزار میلیارد دلار به عراق کمک کرده اید، پادشاه عربستان گفت خیر، ما 50 هزار میلیارد دلار به عراق کمک کرده ایم. این در حالی بود که زمین، هوا و دریای کشورهای عربی نیز در اختیار کشور متجاوز به ایران قرار می گرفت. راه آهن و بنادر کویت و عربستان نیز در اختیار صدام بود و سلاح های به روز را در اختیار عراق قرار می دادند.

سرلشکر باقری اظهار داشت: با قاطعیت می توان گفت در طول دفاع دوران مقدس 5 هزار تانک و نفربر عراق و 450 فروند هواپیمای عراق نابود شد، اما رژیم بعثی در پایان جنگ 7 هزار تانک و نفربر و 600 هواپیمای روزآمد جهان را در اختیار داشت.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: همین کشورهای اروپایی مانند فرانسه و انگلیس سلاح و پشتیبانی سیاسی در اختیار صدام قرار می دادند و آلمان سلاح شیمیایی به رژیم بعثی می داد و اکنون نیز همین کشورها به تعهدات برجامی خود عمل نمی کنند و بیانیه صادر می کنند.

ملت ایران با مقاومت خود در برابر دشمن، دفاع مقدس را با سربلندی خاتمه داد

سرلشکر باقری در ادامه با بیان اینکه ملت سختکوش با وحدت کامل و رهبری امام (ره) و به پشتوانه نصرت الهی توانست توسط نیروهای مسلح خود، صحنه را کاملا تغییر دهد، گفت: ملت ایران با مقاومت، دشمن را متوقف و از کشور بیرون کرد و در نهایت با سربلندی دفاع مقدس را خاتمه داد.

وی افزود: هرچند 200 هزار شهید و هزاران جانباز و آزاده در راه دفاع از میهن دادیم اما این دفاع، برکات زیادی برای ملت ایران داشت و اگر هزینه دادیم این هزینه ها با تسلیم و پذیرش تجزیه در برابرحمله دشمن قابل مقایسه نیست.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: مردم عراق این جنگ را دوران خسران و خفت و خواری خود می دانند که این تفکر قابل قیاس با تفکر ملت ایران درباره دفاع مقدس نیست که رهبری معظم نیز در این باره فرمودند دفاع مقدس گنجینه بی نظیری است که باید اکتشاف شده و برای فرهنگ سازی از آن استفاده شود.

هم افزایی اقوام ایرانی در دفاع مقدس تبلور یافت

سردار سرلشکر باقری با اشاره به قوانین مجلس به خصوص ماده 86 قانون برنامه ششم، اظهار داشت: این قوانین می تواند زمینه ساز تداوم برکات دفاع مقدس قرار گیرد و در ابعاد مختلف نتایج گوناگونی به ارمغان آورد که از مهم ترین آن ها ارزش هایی همچون شجاعت، ایثار و خودباوری است که به سادگی فراهم نمی شود ضمن اینکه هم افزایی اقوام ایرانی در دفاع مقدس، تبلور یافت و خوداتکایی، استقلال و آرمان گرایی در اداره کشور و مقابله با مشکلات مشهود بود.

وی در ادامه با بیان اینکه مشکلات کشور در دوران دفاع مقدس با هیچ دوره ای قابل قیاس نیست، اذعان داشت: با این حال دولتمردان ما توانستند با وحدت از مشکلات عبور کنند و برکات دفاع مقدس نیز همچنان پابرجا است که مهم ترین آن بازدارندگی دفاعی است که ریشه در آن دوران دارد و اگر تهاجمی به کشور صورت نمی گیرد به خاطر تجربه تاریخی دشمنان ما از دفاع جانانه ملت ایران است و اگر وضعیت متفاوتی در منطقه نسبت به گذشته داریم و محور مقاومت فعال شده نیز به خاطر دفاع مقدس است.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: 8 سال مقاومت ملت سوریه در برابر تروریست ها و همچنین ثبات و آرامش لبنان به برکت محور مقاومت بود که الگویی از دفاع مقدس به حساب می آید و آن ها را به بازدارندگی رسانده است و اگر یمنی ها توانسته اند 4 سال و نیم در برابر تجاوزهای عربستان و امارات ایستادگی کنند و بتوانند یکی از مهم ترین تاسیسات نفتی عربستانی ها را مورد حمله قرار دهد به خاطر الگوبرداری از دفاع مقدس بوده است.

نتیجه تجاوز به جمهوری اسلامی، انهدام و اسارت خواهد بود

وی در ادامه با یادآوری این مطلب که دشمنان کشورمان از تجاوز مستقیم ناامید و ترسان هستند که باید آن را از برکات دفاع مقدس دانست، عنوان کرد: اکنون نیز باید با یکدلی و دوری از جناح گرایی و حزب گرایی در مسیر آرمان ها دست در دست یکدیگر دهیم و اگر اراده و اقدامی نسبت به تجاوز به کشور صورت گیرد با قاطعیت در برابر آن بایستیم و همان رفتاری که با پهپاد متجاوز و کشتی متخلف انگلیسی صورت گرفت داشته باشیم.

سردار سرلشکر باقری ادامه داد: نتیجه تجاوز به کشورمان، انهدام و اسارت خواهد بود اما به کشورهای منطقه نیز اعلام می کنیم با هیچ کدام از شما دشمنی نداریم و امارات و عربستان که در رأس کشورهایی هستند که علیه ما توطئه می کنند راه را گم کرده اند و باید به دامان اسلام بازگردند و با ایران همکاری کنند.

تجربه ایران از دفاع مقدس و خودکفایی در صنایع دفاعی متعلق به همه جهان اسلام است

رییس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان در پایان خاطرنشان کرد: اگر تجربه ای از دفاع مقدس و جنگ های بعدی داریم و اگر صنایع دفاعی خودکفا داریم و شجاع و ایثارگر هستیم، همه متعلق به جهان اسلام است و می خواهیم همه آن ها از این برکات بهره مند شوند.

محمد قمین
ارسال نظرات