۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۶۲۱۵۲۶
مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س):

باید فاصله حوزه با اجتماع بسیار کم شود

باید فاصله حوزه با اجتماع بسیار کم شود
مدیر مدرسه علمیه الزهرا (س) توجه به اندیشه امام خمینی و رهبری را برای انقلابی‌گری لازم دانست و گفت: حوزه‌های علمیه خواهران کنشگران اجتماعی و فرهنگی جامعه باشند.

خانم معصومه سادات صادقی مدیر مدرسه علمیه الزهرا (س) کوی نصر در حاشیه آیین آغاز سال تحصیلی 98-99 حوزه‌های علمیه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: حوزه‌های علمیه باید حوزه تراز انقلاب اسلامی باشد.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا (س) کوی نصر توضیح داد: حوزه تراز انقلاب اسلامی، حوزه‌ای است که بر اساس مبانی انقلاب و تفکر انقلابی بنا شده باشد و دغدغه‌اش بازنگری انقلابی باشد که حضرت امام (ره) بنیان گذاشت و در گام دوم آن هستیم.

وی افزود: این بازنگری باید در برنامه‌ها، سیاست‌ها و اهداف انقلاب و نظام انجام شود؛ برای مثال مرکز مدیریت حو‌زه‌های علمیه خواهران بررسی کند که آیا در بیست سال فعالیت خود خروجی‌های طلبه تراز انقلاب اسلامی داشته است؟

صادقی با تأکید بر لزوم آشنایی طلاب با اندیشه امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: متأسفانه یکی از موارد غفلت شده حوزه‌های علمیه همین است؛ در سال‌های اخیر اتفاقات خوبی در این زمینه افتاده است حوزه‌های علمیه بویژه اساتید با این اندیشه‌ها آشنا می‌شوند و می‌توانند این اندیشه را در حوزه‌ها نشر دهند.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا (س) کوی نصر در بیان راهکار دیگری برای انقلابی نگه داشتن حوزه اقدام اجتماعی برای دین به وسیله حوزویان را مطرح کرد و اظهار داشت: باید فاصله حوزه با اجتماع بسیار کم شود؛ بنا به فرموده پیامبر اکرم باید طبیب دوار باشیم.

وی ابراز داشت: حوزه‌های خواهران می‌توانند کنشگران اجتماعی و فرهنگی خوبی در جامعه باشند؛ این می‌تواند یکی از آن بروز و ظهورهای یک طلبه انقلابی و حوزه انقلابی باشد.

صادقی افزود: همه این موارد نیازمند برنامه‌ریزی، راهکار و راهبرد است که امیدواریم در اجرا به آن چیزی که مد نظر دین نسبت به یک طلبه برسیم./836//302/خ

تعداد بازدید : 7
محمود لطیف
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
بی پروا
Iran, Islamic Republic of
۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴
احسنت
0
0