۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۶۲۱۵۳۲
حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی در گفت وگو با رسا:

سیره امام راحل سرلوحه کار طلاب و حوزه های علمیه باشد

سیره امام راحل سرلوحه کار طلاب و حوزه های علمیه باشد
امام جمعه موقت تهران با اشاره به اخلاص کامل امام خمینی(ره) در انجام وظیفه تأکید کرد که سیره امام راحل باید سرلوحه کار طلاب و حوزه های علمیه باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد‌حسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه مهمترین مسأله امروز حوزه معارف دینی را اخلاص دانست و گفت: امام خمینی (ره) به عنوان مقتدای جامعه علمی، حوزوی و دانشگاهی به این بحث اهتمام داشتند.

وی با اشاره به آیه «قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله» گفت: این نقشه مبارکه، نقشه راه امام راحل و بزرگوار است؛ امام خمینی (ره) عالم، فقیه، مجاهد، انقلابی بودند که به وظیفه خود عمل می‌کردند.

وی ادامه داد: اگر امام خمینی (ره) به این نتیجه می‌رسیدند که وظیفه‌اش ایستادگی در مقابل تمام دنیای استکبار بود، با قدرت می‌ایستادند؛ اگر وظیفه تلاش برای تحصیل معارف دین بود، با عزم و اراده در این راه قدم بر می‌داشتند؛ اگر وظیفه تربیت طلاب و فضلای صالح بود، به آن همت می‌گماردند، نقشه راه امام خمینی (ره) در این کلمه انجام وظیفه با اخلاص بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی افزود: امیدوارم که آحاد جامعه بویژه شاگردان مدرسه امام صادق (ع) از ساعات و روزهای اول تحصیل مراقب باشند که برای امتثال امر خدای متعال، دفاع از مدرسه اسلام، پیامبر اکرم و اهل بیت (ع) و برای دفاع از عزت و اقتدار جامعه اسلامی و خلق قدرت امت اسلام به تحصیل علم و تهذیب نفس و اصلاح خویشتن همت گمارند.

وی مهمترین ویژگی جامعه حوزوی را دغدغه اصلاح علمی، اخلاقی و رفتاری خود عنوان کرد و اظهار داشت: جامعه حوزوی در سایه این اصلاح می‌تواند به عنوان مصلح جامعه نقش ایفا کند؛ امیدوارم جوامع علمی و دانشگاهی هم در این راه قدم بردارند./836/ت302/ق

تعداد بازدید : 7
محمود لطیف
ارسال نظرات