۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۶۲۱۵۴۰
مدیر مدرسه علمیه آیت‌الله مجتهدی:

مشکلات گذشته انقلاب برای طلاب بازگو شود

مشکلات گذشته انقلاب برای طلاب بازگو شود
مدیر مدرسه علمیه آیت‌الله مجتهدی خواستار بازگو کردن مشکلات پشت سر گذاشته شده پیش و پس از انقلاب اسلامی برای طلاب از سوی مسؤولان و اساتید حوزه شد.

حجت‌السلام شاکری مدیر مدرسه علمیه آیت‌الله مجتهدی در حاشیه آیین آغاز سال تحصیلی 98-99 حوزه‌های علمیه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا خواستار شد: مسؤولان و اساتید حوزه علمیه تاریخ انقلاب اسلامی و زحماتی که برای برقراری نظام مقدس جمهوری اسلامی کشیده شده است را برای طلبه‌ها بیان کنند.

مدیر مدرسه علمیه آیت‌الله مجتهدی ادامه داد: طلاب باید بدانند که در مبارزه با رژیم ستمشاهی و بعد هم مشکلات داخلی و جنگ تحمیلی بر این کشور چه گذشته است تا روحیه انقلابی در آن‌ها پرورش پیدا کند.

وی درباره نقش اساتید در پرورش طلاب انقلابی گفت: آشنایی طلاب با مسائل و مشکلات انقلاب در سال‌های گذشته باید از طریق اساتید انجام شود.

حجت‌الاسلام شاکری ساختار حوزه را در حال گرایش به ساختار دانشگاه توصیف و تصریح کرد: اگر حوزه اصالت خود را حفظ کند از این آسیب‌ها حفظ می‌شود.

مدیر مدرسه علمیه آیت‌الله مجتهدی ادامه داد: اگر حوزه بخواهد به دانشگاه گرایش پیدا کند، فقه جواهری و سخن امام (ره) مبنی بر اینکه حوزه باید فقه جواهری خود را ادامه دهد فراموش می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه حوزه باید اصیل بماند ابراز داشت: حوزه باید سنت‌های خود را حفظ کند؛ دانشگاه باید به سمت حوزه بیاید نه اینکه ما به سمت دانشگاه متمایل شویم./836//302/خ

تعداد بازدید : 10
محمود لطیف
ارسال نظرات