۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۶۲۱۵۴۲
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران تهران:

طلاب و اساتید صحنه‌های علمی و بصیرتی بقای انقلاب را در دست دارند

طلاب و اساتید صحنه‌های علمی و بصیرتی بقای انقلاب را در دست دارند
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران تهران انقلاب را به تحول و دگرگونی علمی، تربیتی، سیاسی و بصیرتی تعریف کرد و بقای آن را در دست طلابی با این دغدغه دانست.

حجت السلام محمد حسین کبیریان مدیر حوزه‌های علمیه خواهران تهران در حاشیه آیین آغاز سال تحصیلی 98-99 حوزه‌های علمیه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با تبریک آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه گفت: انقلاب به معنای تحول، حرکت از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب و دگرگونی علمی، تربیتی، سیاسی و بصیرتی است که حوزه‌های علمیه متکفل این بحث هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران تهران ادامه داد: علمای بزرگوار که رهبری جامعه را در ابعاد مختلف علمی، تربیتی و بصیرتی به عهده دارند، نقش اساسی در ایجاد انقلاب دارند.

وی با اشاره به سابقه انقلاب ابراز داشت: تحقق انقلاب اسلامی در کشور ما از حوزه علمیه و علمای بزرگوار نشأت گرفت، الان هم ادامه انقلاب و بقای آن به حضور طلاب و اساتیدی است که در صحنه‌های علمی، بصیرتی و بخش‌های مختلف فرهنگی جامعه حاضر هستند.

حجت‌الاسلام کبیریان تصریح کرد: شناسایی مسائل جامعه، مواضع بیگانگان، مواضع دشمن و مقابله با آن، وظیفه اصلی و رسالت حوزه‌های علمیه است. این همان انقلاب در جامعه هست.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران تهران افزود: برای رسیدن به این هدف همه ارکان حوزه یعنی علمای بزرگوار و مؤسسان مدارس تا مدیران، اساتید و طلاب، باید دست به دست هم بدهند؛ اما اساتید رکنی مهم هستند که نقش عمده در ایجاد تحول دارند، چون تعلیم، تربیت و آشنا کردن طلاب با مسائل روز جامعه به وسیله اساتید انجام می‌شود.

وی که خود را خادم حوزه علمیه خواهران معرفی کرد در توصیه‌ای به اساتید خواهر و برادر ابراز داشت: همه اساتید وظیفه خود را می‌دانند، آن را جدی‌تر بگیرند و با تلاش بیشتر و سال به سال قوی‌تر وظایف خود را انجام دهند؛ با این کار حوزه ما که انقلابی هست، انقلابی می‌ماند./836//302/خ

تعداد بازدید : 7
محمود لطیف
ارسال نظرات