۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۶۲۱۵۴۵
مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه تهران:

طلبگی و انقلابی‌گری لازم و ملزوم یکدیگر هستند

طلبگی و انقلابی‌گری لازم و ملزوم یکدیگر هستند
مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه تهران طلبه و انقلاب را هم معنی تعریف کرد و گفت: طلبه‌ها در ایجاد انقلاب بیشترین سهم را داشتند و در ادامه هم باید برای حفظ انقلاب تلاش کنند.

حجت الاسلام ابراهیم اکبری مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه تهران در حاشیه آیین آغاز سال تحصیلی 98-99 حوزه‌های علمیه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: طلبه یعنی انقلاب و انقلاب یعنی طلبه.

وی ادامه داد: طلبگی و انقلابی‌گری لازم و ملزوم یکدیگر هستند؛ همانگونه که در ایجاد انقلاب، طلبه‌ها بیشترین سهم و دخالت را داشتند و در اوج آن‌ها امام رضوان الله علیه بود، در ادامه هم طلبه‌ها باید برای حفظ انقلاب تلاش کنند، کما اینکه همینگونه هم هست.

وی با تأکید بر اینکه باید در تربیت طلاب دقت داشته باشیم تا انحرافی پیدا نشود تصریح کرد: لازمه عمده کار این است که اولاً مدیران، مسئولان و اساتید، انقلابی باشند، دوم اینکه اهداف انقلاب را برای این‌ها تبیین کنیم.

وی با اشاره به جمله‌ای از امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه «اگر دغدغه پا برهنگان و دغدغه دین نبود من در حوزه قم می‌ماندم» گفت: اگر ما به طلبه بگوییم، تفهیم و تبیین کنیم که رسالت اصلی انقلاب دغدغه پا برهنگان و دغدغه دین است، همه طلبه‌ها انقلابی خواهند بود، کما اینکه هستند، مگر اینکه افراد معدودی در این مسیر نباشند که با این راهکار به مسیر باز خواهند گشت./836//302/خ

تعداد بازدید : 6
محمود لطیف
ارسال نظرات