۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۶۲۱۵۵۴
حجت الاسلام خوبانی:

هویت یک طلبه با علم آموزی و تهذیب نفس حفظ می شود

هویت یک طلبه با علم آموزی و تهذیب نفس حفظ می شود
مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر، هویت یک طلبه را در سربازی برای حضرت ولی عصر(عج)، علم آموزی و تهذیب نفس دانست.
حجت الاسلام مهدی خوبانی، مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، به آغاز سال تحصیلی جدید حوزه اشاره کرد و با بیان این که این ایام فرصتی برای تقویت نشاط علمی در میان طلاب است، گفت: باید همه فرصت ها را غنیمت شمرد و در جهت علم آموزی و کسب تقوا گام برداشت.
 
وی، حفظ هویت طلبگی را مسأله ای مهم در پیشرفت علمی و اخلاقی طلاب جوان حوزه دانست و افزود: طلبه ای که هویت خود را فراموش کند به طور حتم از رشد علمی و اخلاقی در حوزه باز خواهد ماند.
 
حجت الاسلام خوبانی با بیان این که هویت یک طلبه در سربازی برای حضرت ولی عصر(عج)، علم آموزی و تهذیب نفس است، خاطرنشان کرد: همه تلاش و مجاهدت طلاب باید در این سه مسیر قرار گیرد.
 
مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با اشاره به این که حفظ هویت طلبگی از سردرگمی و انحراف در مسیر پیش روی جلوگیری خواهد کرد، بیان داشت: شناخت صحیح طلبه از هویت و جایگاه صنفی خود به طور حتم از بیراهه رفتن و سردرگمی جلوگیری خواهد کرد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران، وجود مشکلات پیش روی طلاب در این بخش را ناشی از عدم شناخت عمیق آنها از جایگاه طلبگی دانست و خاطرنشان کرد: اگر سطح شناخت طلاب از هویت و جایگاه طلبگی افزایش پیدا کند به طور حتم از بیراهه رفتن و تردید در این بخش مصون خواهد ماند.
 
حجت الاسلام خوبانی با بیان این که طلبه ای که با شناخت وارد حوزه می شود هیچ گاه بدون برنامه و هدف نیست، بیان داشت: هدف و برنامه در عرصه تعلیم و تعلم، بسترساز رشد و تعالی طلاب در مسیر پیش روی خواهد بود.
 
مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر، یکی از آسیب های پیش روی طلاب را پرداختن به امور حاشیه ای پس از سال ها تحصیل و علم آموزی در حوزه دانست و خاطرنشان کرد: متأسفانه بخشی از طلاب یا در حین تحصیل و یا بعد از اتمام دوره طلبگی به امور غیر حوزوی می پردازند که این مسأله به هیچ عنوان در شأن روحانیت نیست.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که نشاط و تلاش علمی طلاب در هیچ دوره ای نباید متوقف یا کمرنگ شود، ادامه داد: طلاب باید از اموری که با رسالت اصیل حوزه‌های علمیه تناسب ندارد به شدت پرهیز کنند./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات