۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۶۲۱۵۹۶
نظر وارده؛

اکبرین و آقامیری زیر یک عَلم

اکبرین و آقامیری زیر یک عَلم
سخنان آقای خلع لباس شده با چاشنی به سخره گرفتن قرآن و آموزه‌های آن، رویه همیشگی اوست. به او توصیه می‌کنیم: عقاید خودت را به یکی از مراجع معظم تقلید عرضه کن.

باشگاه نویسندگان حوزوی خبرگزاری رسا، سید تقی نوری

ملاک‎ها، سطح فهم و درک شخص را نمایان می‌کند. گاهی یادآوری اولیات و بدیهیات روشنگری می‌کند. مانند بیان گفته: آب مایه حیات است. درست است کاملا پیش پا افتاده است و کودکان نیز میدانند؛ اما گاهی افراد مصرف گرا را به روش اعتدال در مصرف آب سوق می‌دهد. حال بدیهی‌ترین گفته را به اکبرین می‌گوئیم: آیا میدانی که باید عقل را ملاک تشخیص قرار داد؟

ملاک واقعی

ملاک واقعی، عقل و شرع است و نه تعداد دنبال کننده یک صفحه اینستاگرام؛ و نه میلیون‌ها تعداد بازید از یک کلیپ. اگر ملاک این باشد باید گفت؛ افراد مسلمانِ منحرف که اسلام را وارونه فهمیدند و تعداد بازدید کلیپ‌های آنها، دو میلیون است بر حق هستند. این نیز از اولیات بود و شاید راهی برای تذکر و به خود آمدن اکبرین باشد.

شاهکار در چیست؟

شاهکار این است که حرف دین را درست و آنگونه که هست بیان کرد و گرنه عقائد باطل را در قالب دین به خورد مردم دادن هنر نیست و انسان را به یاد معاویه می‌اندازد. سخنان آقای خلع لباس شده با چاشنی به سخره گرفتن قرآن و آموزه‌های آن، رویه همیشگی اوست. به او توصیه می‌کنیم: عقاید خودت را به یکی از مراجع تقلید عرضه کن.

فریب چه کسی؟

برای اهل علم و دانش کاملا هویداست او تهی از فهم دین است و خود او بر آن شاهد است. باز باید به او گفت: با شیادی و بازیگری در دین مردم  را منحرف نساز و به آن‌ها امید واهی تزریق نکن. ممکن است عده‌ای کم اطلاع را فریب بدهی، اما به راستی وجدان خود را چه می‌کنی؟ پاسخ پروردگار را چه می‌دهی؟

"ظاهرگرایی" بیماری قابل درمان 

به جای بزرگنمایی تعداد بازدید یک کلیپ اینستاگرام که در آن منویات باطل تبلیغ می‌شود، می‌توان باورها را سامان بخشید و از تبلیغ و پخش نادرستی‌ها اجتناب کرد. باور‌های بر پایه دین به یقین تعداد بازدیدکنندگان را بیش از ۱۰۶میلیون ارتقا خواهد داد. امید به روزی که ظاهرگرایی زدوده شود./918/ی704/س

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۳
انحرافات آقای میری از مسیر مستقیم اظهر من الشمس است
1
0