۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۶۲۱۵۹۹
حجت الاسلام سالک در گفت وگو با رسا:

"عدالت طلبی" خارج از چارچوب قانون به گفتمان مبارزه با فساد ضربه می زند

نماینده مجلس با اشاره به اینکه "عدالت طلبی" خارج از چارچوب قانون به گفتمان مبارزه با فساد ضربه می زند، گفت: باید اجرای عدالت را با رعایت مر ضوابط شرعی و قانونی پیش ببریم.

حجت الاسلام احمد سالک نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه خداوند متعال در قرآن کریم بر دو کلید واژه «عدل» و «احسان» تأکید کرده است، گفت: ماهیت عدالت وضع هر چیزی در جایگاه خودش است، از این رو عدالت طلبان باید به این مسأله توجه ویژه داشته باشند.

وی با بیان اینکه مسؤولان ما باید همه توان خود را برای اجرای عدالت به کار گیرند، ادامه داد: بدون تردید مطالبه کنندگان عدل و عدالت، دنبال یک حق اصلی الهی هستند و از این جهت باید از آنها تقدیر کرد؛ امروز ضروری است مدیران و مسؤولان از میان افراد متخصص، متدین، متعهد و انقلابی انتخاب شوند تا به صورت جهادی حرکت کرده و بتوانند مجری عدالت باشند.

حجت الاسلام سالک خاطرنشان کرد: یک انسان عادل در مسیر واقعی کار می تواند بسیاری از مشکلات را حل کرده و مقابل تبعیض ها ایستادگی کند و از تجاوز به حقوق دیگران جلوگیری کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کسی که در چارچوب قوانین و مقررات و مصالح عمومی در راستای عدل پیش برود می تواند با ظلم مبارزه جدی داشته باشد.

وی با بیان اینکه اگر برخی افراد در پوشش عدالت طلبی حرکت کرده و ماهیت حرکتشان را ظلم تشکیل دهد، بدون شک اقداماتشان بی دوام بوده و به زودی رسوا خواهند شد، عنوان کرد: عدالت پایداری و دوام داشته و ظلم ناپایدار و بدون ثبات است.

حجت الاسلام سالک با تأکید بر اینکه عدالت طلبی بدون رعایت قوانین و مقررات جامعه اسلامی به گفتمان مبارزه با فساد ضربه وارد می کند، یادآور شد: کسی که در پوشش عدل و عدالت حرکت می کند، اما ماهیت کارش ظلم و تجاوز به دیگران است به گفتمان مبارزه با فساد نیز ضربه وارد می کند، از این رو باید اجرای عدالت را با رعایت مر ضوابط شرعی و قانونی پیش ببریم./841/ت302/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات