۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۶۲۱۶۰۲
هانی زاده:

ایران، بشریت را از دست داعش نجات داد

ایران، بشریت را از دست داعش نجات داد
تحلیلگر مسائل بین الملل گفت: ایران اسلامی در عراق و سوریه برابر داعش ایستادگی و بزرگترین خدمت را به بشریت کرد.
حسن هانی زاده، تحلیلگر مسائل بین الملل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به سفر آقای روحانی به نیویورک اظهار داشت: این سفر با توجه به شرایط متفاوت منطقه و جهان نسبت به سال‌های گذشته بسیار مورد توجه رسانه‌های جهانی قرار گرفته است؛ آقای روحانی در سازمان ملل مسائلی چند از جمله کشتار یمنی‌ها از سوی عربستان سعودی در ۴ سال گذشته را مطرح می‌کند.

تحلیلگر مسائل بین الملل با بیان اینکه عربستان سعودی با انواع سلاح‌های پیشرفته غربی به کشتار کودکان و زنان یمن ادامه می‌دهد، افزود: جامعه جهانی در قبال چنین جنایت‌هایی سکوت مطلق پیشه کرده، نگاه جامعه جهانی و نهاد‌های بین المللی به رخداد‌های منطقه‌ای و جهانی، نگاهی کاملا ابزاری است، در ۴ سال گذشته هزاران کودک و زن به شهادت رسیدند، اما نهاد‌های بین المللی از قبیل سازمان ملل سکوت اختیار کردند.

معاون سیاسی شبکه جهانی الاهواز ادامه داد: نهاد‌های بین المللی و کشور‌های غربی به محکومیت حمله ارتش یمن و انصارالله به تأسیسات نفتی آرامکو پرداختند؛ از این رو می‌توان متوجه شد که نفت برای غربی‌ها از جان یمنی‌ها و مسلمانان مهم‌تر است.

هانی زاده بیان داشت: شرایط برای طرح مسأله یمن در سازمان ملل فراهم شده و قطعا آقای روحانی بیان خواهد کرد؛ از سوی دیگر، ایران مبحث دیگر سخنرانی‌ها خواهد بود، ایران اسلامی کشوری تأثیرگذار که برای مقابله با جریان‌های تکفیری وهابی هزینه‌های بسیار سنگینی پرداخت کرد.

وی اضافه کرد: عربستان، تفکرات وهابی داعشی را در منطقه و جهان گسترش می‌دهد و داعش تروریستی، فرزند حقیقی تفکر وهابی است با این حال ایران اسلامی در عراق و سوریه برابر چنین جریان خطرناک جهانی ایستادگی نمود و بزرگترین خدمت را به بشریت کرد.

تحلیلگر مسائل بین الملل گفت: متأسفانه آمریکا و جامعه جهانی رابطه قابل قبولی با ایران اسلامی برقرار نکردند؛ آمریکا افزون بر خروج از برجام، تحریم‌های ظالمانه‌ای علیه ملت ایران اعمال کرد و به واقع تروریسم اقتصادی را اعمال و ظلمی بزرگ در حق ملت ایران مرتکب شد.

هانی زاده با تأکید بر ضرورت محکومیت آمریکا از سوی جامعه جهانی عنوان داشت: مسأله سوریه و افغانستان و ضرورت همگرایی منطقه‌ای دیگر محور سخنرانی‌های رییس جمهور در سازمان ملل خواهد بود، تشکیل یک نیروی مشترک نظامی با شرکت ایران و ۶ کشور حوزه خلیج فارس یکی از طرح‌های مهمی است که آقای روحانی به آن می‌پردازد.

وی با تأکید بر ضرورت شکل گیری سریع نیروی مشترک نظامی ایران و ۶ کشور حوزه خلیج فارس جهت ممانعت از نفوذ نیرو‌های فرا منطقه‌ای در تنگه هرمز و خلیج فارس تصریح کرد: با چنین اقدامی امنیت پایدار سراسر منطقه را در برخواهد گرفت؛ از سوی دیگر عربستان سعودی عامل ناپایداری و تنش در منطقه است که باید سیاست‌های خود را تغییر بدهد ضمن اینکه امارات و عربستان برای تشدید تنش‌ها در منطقه می‌خواهند رژیم صهیونیستی را وارد حوزه خلیج فارس بکنند.

هانی زاده به تلاش ترامپ برای دیدار با آقای روحانی اشاره کرد و گفت: این دیدار با توجه به اظهارات اخیر رهبرانقلاب صورت نمی‌گیرد./۹۴۵۶/ت210/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 7
حاتم شرفی
ارسال نظرات