۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۰
کد خبر: ۶۲۱۶۲۸
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری:

مسؤولان بدانند دست طاغوت زمان قابل فشردن نیست | مردم به مجاهدان رأی دهند

مسؤولان بدانند دست طاغوت زمان قابل فشردن نیست | مردم به مجاهدان رأی دهند
رییس مؤسسه روایت سیره شهدا تأکید کرد که ملت ایران در انتخابات باید مجاهدان را انتخاب و از رأی دادن به ترسوها، عافیت طلب ها، اشرافی ها و فتنه گران پرهیز کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری رییس مؤسسه روایت سیره شهدا امشب در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس با رویکرد «شهدا و حجاب و عفاف» که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با تسلیت شهادت امام زین العابدین(ع) گفت: ایشان به ما آموختند که اسارت مانع مجاهدت، استقامت، ایستادگی و مقاومت نمی شود.

وی ادامه داد: امام سجاد(ع) علیرغم وجود تهدیدات های فراوان، فریاد زدند و حق را اعلام کرده و از آن با همه وجود دفاع کردند؛ ایشان پس از جریان کربلا قریب به 35 تا 40 سال مجاهدت داشتند و با طواغیت مقابله کردند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با اشاره به اینکه دفاع مقدس از جریان کربلا الهام گرفت، اظهار داشت: شهدای دفاع مقدس به ما آموختند که می توان پس از هزار و 400 سال از قیام کربلا الگو گرفت و رهرو راه اهل بیت(ع) بود.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: هنگامی که انسان سیره شهدا و ائمه معصومین(ع) را مورد توجه قرار می دهد احساس شرمندگی می کند؛ اگر شهدا خطاب به بانوان جامعه می گویند «سیاهی چادر تو همانند خون قرمز من مؤثر است»، از این جهت است که کسانی که در میادین بی حیایی عفت خود را حفظ کنند، بدون شک اجرشان کمتر از شهدا نخواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه اگر بخواهیم خداوند عاشقمان شود باید روح مجاهدت را در متن زندگی خود ایجاد کنیم، تأکید کرد: کسانی که با آراستگی که مخصوص خانه است به خارج از خانه می آیند چشمان هوس باز و سوء استفاده کننده آنها را می خرند؛ این در حالی است که شهدا با خلوص نیتی که داشتند حیات خود را با خداوند معامله کردند.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا با اشاره به اینکه «اتمام حجت» و «حسرت» نسبت به زندگانی شهدا ثمره مجلس گرامیداشت یاد و خاطره شهدای بزرگوار است، ابراز داشت: اگر بخواهیم با صالحان و شهدا محشور شویم باید از خداوند و رسول اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) تبعیت و اطاعت کنیم و بدانیم مجاهدت به معنای طاغوت ستیزی و ولایتمداری است.

وی با بیان اینکه امروز آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل سعود مصداق بارز طاغوت هستند، گفت: اگر مسؤولان ما «لا اله الا الله» شان قوی است، باید بدانند که دستان نحس و پلید مستکبران قابل فشردن نیست؛ مسؤولان مجاهدت را باید از رهبر معظم اقلاب بیاموزند، چراکه ایشان حتی نامه طاغوت زمان را قبول نکردند و فرمودند نامه طاغوت قابل اخذ نیست.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با تأکید بر اینکه امروز باید طاغوت ستیزی در جامعه تقویت شود، اظهار داشت: مسؤولان ما باید در سازمان ملل با همه وجود گفتمان «مرگ بر آمریکا»، «طاغوت ستیزی» و «اعلام انزجار از طواغیت» را اعلام کنند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه دشمن با حربه هراس افکنی به میدان می آید، تأکید کرد که امروز نباید از حربه های دشمن هراس داشته باشیم و گفت: گاهی اوقات بانوان می ترسند حجاب خود را حفظ کنند؛ نترسید! همانند حضرت زینب(س) باشید که در بزم یزید در شام نهراسیده و فریاد «یا بن الطلقاء» سر دادند.

وی با بیان اینکه لازمه طاغوت ستیزی نهراسیدن از دشمن است، خاطرنشان کرد: امروز هیأت های عزاداری را نباید از مسائل سیاسی جدا کرد، زیرا جریان عاشورا جریانی کاملاً سیاسی و استکبار ستیز بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری در ادامه با تأکید بر اینکه علمای بزرگ حوزه علمیه نباید اجازه دهند انقلابی بودن از حوزه گرفته شود، تصریح کرد: امروز نباید اجازه داده شود روح مجاهدت از حوزه ها اخذ شود؛ تردیدی نداریم که اسلام به عمامه خونین علما زنده مانده است؛ علمای ما بسیجی پرور و مجاهد پرور بوده اند.

وی افزود: اگر می خواهیم پیش خداوند آبرو داشته باشیم روح مجاهدت در جامعه نباید کمرنگ شود، زیرا بر اساس روایات عزت ما در مجاهدت است، نه در عافیت طلبی و اشرافی گری؛ امروز دانشگاه و حوزه ما باید مجاهد و انقلابی بماند، بازار ما باید مجاهدت اقتصادی کرده و بانوان عفیفه ما باید جهاد فرهنگی داشته باشند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه باید برای ظهور امام زمان(عج) سه گام تشکیل دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی را با قوت برداریم، مطرح کرد: اگر همه ما در حال مجاهدت باشیم امت موعودی خواهیم بود که علم اسلام را به دست امام زمان(عج) می رسانیم.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با اشاره به اینکه متأسفانه تا کنون دولتی که در تراز انقلاب اسلامی باشد تشکیل نشده است، تأکید کرد: جامعه ما نیز آنگونه که شایسته تراز اسلام باشد، شکل نگرفته است، از این رو باید همه تلاش کنیم تا این گام ها را با قوت به سوی ظهور مهوی برداریم.

وی در پایان خطاب به ملت ایران گفت: مردم شریف ایران توجه داشته باشند که در انتخابات باید مجاهدان را انتخاب کرده و از رأی دادن به ترسوها، عافیت طلب ها، اشرافی ها و فتنه گران پرهیز کنند./841/

حسین ثالث موید
ارسال نظرات