۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۸
کد خبر: ۶۲۱۶۲۹
در آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه؛

مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس با رویکرد "شهدا و عفاف و حجاب" برگزار شد

مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس با رویکرد
مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس با رویکرد «شهدا و حجاب و عفاف» با حضور آیت الله سعیدی و جمعی از جانبازان دفاع مقدس در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس با رویکرد «شهدا و حجاب و عفاف» امشب با حضور آیت الله سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) و جمعی از جانبازان و یادگاران دفاع مقدس در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.

نباید در برابر دشمنان ابراز عجز کنیم

بر اساس این گزارش، محمد احمدیان روایتگر دفاع مقدس در این مراسم به بیان خاطراتی از شهدای جنگ تحمیلی پرداخت و بر ضرورت پایبندی ملت ایران به آرمان های شهدا و انقلاب اسلامی تأکید کرد.

وی همچنین با اشاره به وصایای شهدا در زمینه عفاف و حجاب خاطرنشان کرد: امروز همه ما باید برای سرافرازی اسلام ولایتمدار باشیم و با تمام وجود از ولی فقیه پشتیبانی کنیم.

احمدیان ابراز داشت: امروز نباید در برابر دشمنان ابراز عجز کنیم، بلکه باید با مقاومت تحت لوای رهبر معظم انقلاب به مقابله با مستکبران پرداخته و به آنها اجازه دخالت در امور خود را ندهیم.

اجازه ندهیم روح مجاهدت از حوزه های علمیه گرفته شود

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با تأکید بر اینکه امروز باید طاغوت ستیزی در جامعه تقویت شود، اظهار داشت: مسؤولان ما باید در سازمان ملل با همه وجود گفتمان «مرگ بر آمریکا»، «طاغوت ستیزی» و «اعلام انزجار از طواغیت» را اعلام کنند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه دشمن با حربه هراس افکنی به میدان می آید، تأکید کرد که امروز نباید از حربه های دشمن  هراس داشته باشیم و گفت: گاهی اوقات بانوان می ترسند حجاب خود را حفظ کنند؛ نترسید! همانند حضرت زینب(س) باشید که در بزم یزید در شام نهراسیده و فریاد «یا بن الطلقاء» سر دادند.

وی با بیان اینکه لازمه طاغوت ستیزی نهراسیدن از دشمن است، خاطرنشان کرد: امروز هیأت های عزاداری را نباید از مسائل سیاسی جدا کرد، زیرا جریان عاشورا جریانی کاملاً سیاسی و استکبار ستیز بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری در ادامه با تأکید بر اینکه علمای بزرگ حوزه علمیه نباید اجازه دهند انقلابی بودن از حوزه گرفته شود، تصریح کرد: امروز نباید اجازه داده شود روح مجاهدت از حوزه ها اخذ شود؛ تردیدی نداریم که اسلام به عمامه خونین علما زنده مانده است؛ علمای ما بسیجی پرور و مجاهد پرور بوده اند.

گفتنی است، این مراسم با قرائت دعای توسل توسط جانبازان دفاع مقدس، مداحی آقای نریمانی و سرود خوانی بسیجیان همراه بود./841/پ202/ب1

حسین ثالث موید
ارسال نظرات