۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۶۲۱۶۴۳
دبیر جامعه روحانیت کاشان:

بزرگترین درس‌های اخلاق در آیات قرآن است

بزرگترین درس‌های اخلاق در آیات قرآن است
حجت الاسلام شاه فضل با بیان این که قرآن دریای معارف عمیق است و بزرگترین درس‌های اخلاق در آیات قرآن می باشد، گفت: بزرگترین معارف در دل آیات قرآن جاسازی شده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام علیرضا شاه فضل سه شنبه شب در مراسم سوگواری امام حسین (ع) هیات حضرت علی اصغر که در مسجد امام خمینی (ره) برگزار شد، گفت: خداوند اساس خلقت را براساس رحمت گری آفریده است و همه هستی در دایره رحمت الهی است.

وی با اشاره به اینکه هر یک از انسان‌ها متناسب با ظرفیت خود از رحمت خداوند بهره مند می‌شوند، افزود: همانگونه که هنگام باریدن باران هر آبراهی به انداره ظرفیتی که دارد باران در آن جریان خواهد داشت، انسان‌ها نیز به اندازه ظرفیت خود از رحمت الهی بهره مند می‌شوند.

حجت الاسلام شاه فضل ادامه داد: قرآن دریای معارف عمیق است و بزرگترین درس‌های اخلاق در آیات قرآن است و بزرگترین معارف در دل آیات قرآن جاسازی شده است که در هیچ کجای دیگر پیدا نمی‌شود.

وی افزود: امیرمومنان (ع) دریایی از معارف است که می‌فرماید، دانش من به آسمان‌ها بیشتر از دانش من به زمین است و این دریای علم الهی می‌فرماید، هرچه دوست دارید از من سوال کنید من پاسخگو هستم.

به گفته وی مردم از علم الهی امیرمومنان (ع) به اندازه ظرفیت خود بهره مند می‌شوند و این در حالی است که به جای اینکه از علم الهی امیرمومنان (ع) سؤال شود از تعداد ریش‌های خود سؤال می‌کنند./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات