۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۶۲۱۶۵۱
حجت الاسلام میرلوحی مطرح کرد؛

تربیت متخصص در رشته‌های علوم انسانی اسلامی از اهداف دانشگاه امام صادق

تربیت متخصص در رشته‌های علوم انسانی اسلامی از اهداف دانشگاه امام صادق
حجت الاسلام میرلوحی گفت: تربیت کادرهای متخصص در رشته‌های علوم انسانی اسلامی یکی از برنامه های مهم دانشگاه امام صادق(ع) در گام دوم انقلاب است.

حجت الاسلام میرلوحی، عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به حکم رهبر معظم انقلاب به هیات امنای جامعه الامام الصادق(ع)، گفت: رهبر معظم انقلاب در این حکم 12 راهبرد معرفی کردند که این 12 راهبرد با بیانیه گام دوم انقلاب کاملا مرتبط و هماهنگ است.

وی ادامه داد: بر همین اساس هیات امنا، شورا و دیگر بخش‌های دانشگاه در حال مطالعه و بررسی نقش دانشگاه امام صادق(ع) در تربیت نیرو برای نظام اسلامی در چهل سال دوم انقلاب و نیز نقش این دانشگاه در حل مسائل نظام هستند.

حجت الاسلام میرلوحی بیان داشت: با توجه به اینکه جمهوری اسلامی با مسائل و چالش‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، حقوقی، نظام مالی، بانکی و غیره مواجه است می طلبد مشکلات موجود از راه علمی و دانشی حل شود.

عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع) افزود: از این جهت دانشگاه نوک پیکان حرکت خود را در آموزش، پژوهش، تاسیس رشته‌های جدید و تاسیس پژوهشکده و اندیشکده‌ها معطوف به حل مشکلات نظام قرار داده است.

وی هدف دانشگاه امام صادق(ع) را تربیت نیرو و کادرهای متخصص در علوم انسانی اسلامی دانست و گفت: دانشگاه امام صادق(ع) نه امروز که بازار این موضوعات داغ است بلکه از سال‌های دور این هدف را دنبال کرده است.

حجت الاسلام میرلوحی عنوان کرد: نظامی که بر اساس ارزش‌های اسلامی تاسیس شده نیاز به تربیت کادرهایی دارد که علاوه بر تخصص در یکی از رشته‌های علوم انسانی مانند مدیریت پولی، بانکی، اقتصادی، سیاسی، حقوقی، فرهنگی و رسانه‌ای، به مبانی و ارزش‌های اسلامی آن نیز اشراف داشته باشند.

عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع) با اشاره به اهمیت کادرسازی در گام دوم انقلاب بیان کرد: چهل سال قبل مرحوم آیت الله مهدوی کنی این نیاز را احساس کرده و تاسیس رشته‌های تلفیقی معارف اسلامی با علوم انسانی را مطرح کردند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تربیت کادرهای متخصص در رشته‌های علوم انسانی اسلامی یکی از زیربنایی‌ترین اقدامات جمهوری اسلامی است که دانشگاه امام صادق(ع) نیز به آن اهتمام ویژه دارد./813/ت302/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات