۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۶۲۱۶۶۳
حجت الاسلام رامشک:

طلبه دنیا طلب «خسرالدنیا و الاخره» است

طلبه دنیا طلب «خسرالدنیا و الاخره» است
مدیر مدرسه آیت الله مجتهدی تهرانی(ره) با بیان اینکه طلابی که بی تقوا باشند منشأ انحرافات جامعه مردم می شوند، گفت: بسیاری از فرقه های انحرافی ریشه در بی تقوایی افراد دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدی رامشک مدیر مدرسه علمیه آیت الله مجتهدی تهرانی(ره) صبح امرورز در مراسم عزاداری به مناسبت سالروز شهادت امام زین العابدین(ع) که در سالن اجتماعات این مدرسه برگزار شد، با اشاره به اینکه اگر طلاب نگاه شان به آخرت باشد، موفق می شوند، گفت: اگر طلبه تنها به دنیا و مادیات نگاه کند، بدون شک «خسر الدنیا و الاخره» خواهد شد.

وی با بیان اینکه تن پروری و سستی و بی ارادگی در طلبگی راه ندارد، اظهار داشت: طلاب باید برای رهبری جامعه همانند انبیای الهی سختی ها و مشکلات را تحمل کنند.

حجت الاسلام رامشک خاطرنشان کرد: طلاب باید تنها برای رضای خداوند و اعتلای کلمه الله تلاش کرده و درس بخواننند.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه طلاب باید در همه رفتارهای خود رضایت امام زمان(عج) را در نظر بگیرند، عنوان کرد: اگر این دیدگاه میان طلاب حاکم باشد بدون شک مسیر فضائل را با موفقیت طی خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه طلاب باید با فضیلت تربیت شوند، یادآور شد: ما باید خود را به فضائل اخلاقی مزین کرده و از رذائل اخلاقی پرهیز کنیم تا در مسیر طلبگی موفق باشیم.

حجت الاسلام رامشک تأکید کرد: طلاب نباید فریفته زرق و برق دنیا شوند؛ درس خواندن و نشر علوم دینی و پرداختن به علم همانند صدقه جاریه است.

وی با بیان اینکه طلابی که بی تقوا باشند منشأ انحرافات جامعه مردم می شوند، گفت: بسیاری از فرقه های انحرافی ریشه در بی تقوایی افراد دارد.

مدیر مدرسه علمیه آیت الله مجتهدی تهرانی(ره) با اشاره به اینکه طلاب باید با انسان های صالح و وارسته همنشینی کنند، بیان کرد: انسان هایی که با علما همنشینی کنند عقل شان تکمیل می شود./841/ج

حسین ثالث موید
ارسال نظرات