۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۶۲۱۶۸۱

نقش امام سجاد در فهم کفر و بی دینی آل امیه

نقش امام سجاد در فهم کفر و بی دینی آل امیه
حجت الاسلام اعتمادی با اشاره به خطبه امام سجاد(ع) در مسجد شام و اعلام مظلومیت حضرت سیدالشهدا(ع) بر نقش امام سجاد در فهم کفر و بی دینی آل امیه تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام اعتمادی سخنران مذهبی پیش از ظهر امروز در مراسم عزاداری سالروز شهادت امام سجاد(ع) که در دفتر حضرت آیت الله مکارم‌ شیرازی برگزار شد، ضمن عرض تسلیت این مصیبت به پیشگاه امام زمان(عج) اظهار داشت: امیدواریم به برکت ایام خداوند توفیق درک عظمت امامت را به همه عنایت کند.

وی افزود: هر نهضت و قیامی از دو بعد تشکیل می‌ شود، یک بعد آن خون و بعد دیگر آن پیام است، منظور از بعد خون همان مبارزات و تلاش هایی است که صورت می‌ گیرد که منجر به کشتن و کشته شدن می‌ شود و بعد پیام آن است که هر انقلابی باید هدفی داشته باشد که بعد از شهادت و کشته شدن آن پیام هم در عالم طنین انداز شود.

حجت الاسلام اعتمادی تصریح کرد: اگر هدف به عالم نرسد آن نهضت و قیام به نتیجه نمی رسد، واقعه خونین کربلا نیز از این دو بعد بهره مند است؛ بعد خون توسط سرور و سالار شهیدان و یاران باوفای ایشان در یک نیم روزی محقق شد اما بعد دوم اگر کمتر از بعد اول جایگاه و منزلت نداشته باشد به مراتب از بعد اول مهم تر است.

وی با اشاره به این که هدف دشمن در سال 61 هجری دفن کردن هدف عاشورا به همراه شهادت به امام حسین(ع) بود، گفت: آنها می‌ خواستند در کنار جسم امام حسین(ع)، هدف ایشان را هم از بین ببرند که در این جا نقش پیام تأثیر خود را نشان می‌ دهد اما در این جا دو پیام رسان مهم در جایگاهی والا یعنی امام سجاد(ع) و حضرت زینب کبری(س) این پیام را منتقل کردند.

این کارشناس مذهبی در ادامه خاطرنشان کرد: ما دو نوع مدیریت داریم، یک مدیریت در ایام معمولی و عادی و یک مدیریت در ایام بحران؛ مدیر در ایام عادی طبق معمول کارها را پیش می‌ برد و همه وظایف محوله خود را انجام می‌ دهند ولی اگر در همان اداره یک درگیری خونینی و نزاع دسته جمعی صورت گرفت در این جا نقش مدیریت معلوم می‌ شود.

وی بیان داشت: نقش مدیریت امام سجاد(ع) و حضرت زینب کبری(س) از نوع دوم بود که هم در سرزمین کربلا، هم در کوفه و هم در سرزمین شام که ایشان را در اوج مصائب و اذیت و آزارها قرار می‌ دهند، از جمله که می‌ دانیم حضرت زینب کبری(س) همانند قهرمان فاتح و پیروز از میدان جنگ برگشته بر دشمن وارد می‌ شود که عبیدالله بن زیاد را عصبانی می‌ کند.

حجت الاسلام اعتمادی با تأکید بر این که امام سجاد(ع) پیام آور اصلی حادثه عاشورا محسوب می‌ شود، خاطرنشان کرد: یزید که خود را فاتح میدان جنگ می‌ داند، امام زین العابدین(ع) را به مسجد می‌ برد تا در حضور مردم ایشان را تخریب‌ کند، همین کار را هم می‌ کند و خطیب مواجب بگیر را مأمور تعریف از بنی امیه و بدگویی از بنی هاشم می‌ کند.

وی نقش امام سجاد(ع) را در فضاحت و خط بطلان کشیدن بر بنی امیه نمونه دانست و ابراز داشت: در همان مجلس وقتی حضرت سجاد(ع) با اصرار مردم بالای منبر می‌ رود آنچنان مجلس را دگرگون می‌ کند که 180 درجه ورق برمی گردد./1330/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 7
ارسال نظرات