۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۶۲۱۷۳۰
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

سرعت و سبقت در کار خیر سبب سیادت رزمندگان ما شد

سرعت و سبقت در کار خیر سبب سیادت رزمندگان ما شد
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: رزمندگان ما در دفاع مقدس در کار خیر سرعت و سبقت داشتند به همین دلیل به مقام سیادت و آقایی رسیدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در همایش نقش روحانیت در دفاع مقدس ویژه طلاب و روحانیان استان، با اشاره به ویژگی‌های رزمندگان دفاع مقدس، بر الگوبرداری از شهدا و ایثارگران در شئون مختلف زندگی فردی و اجتماعی تأکید کرد.

وی با بیان اینکه شهدای ما در خوبی‌ها و نیکی‌ها سرعت و سبقت داشتند، افزود: سومین ویژگی رزمندگان ما برخورداری از سیادت و سروری بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: سیادت عام ویژه سادات نیست؛ بلکه بر اساس روایات دینی هر کس چند اقدام و عمل را انجام دهد سیادت به معنای اعم به دست می‌آورد؛ یعنی آقا و بزرگوار می‌شود.

وی افزود: رسول گرامی اسلام می‌فرماید: «سید الأعمال ثلاثُ خصال: إنصافک النّاسِ من نفسک و مواساةُ الأخِ فی الله عزّوجل و ذکرُک اللهِ تبارک و تعالی» و تأکید می‌کند سرآمد کارها سه خصلت است؛ رعایت انصاف در رفتار و معاشرت با دیگران، برادری و برابری با دیگران و یاد مستمر خدا.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: بنا به فرموده امام علی (ع) هر کس انسان منصفی باشد به‌درستی قضاوت می‌کند؛ ازاین‌رو کسی که از محور حق بیرون می‌رود سیادت نمی‌یابد و از سوی دیگر کسی که انصاف در زندگی خود داشته باشد سروری و آقایی می‌یابد.

وی با بیان اینکه مواسات به معنای هم دردی بوده و با مساوات به معنای هم گونی و تشابه تفاوت دارد، افزود: وقتی کسی در پرتگاه سقوط قرار گرفته است شما می‌توانید با کمک مالی او را نجات دهید که این مواسات است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: سومین ویژگی برای سیادت یافتن این است که همیشه و در همه حالت‌ها به یاد خدا باشیم؛ زیرا زندگی با یاد خدا روح پیدا می‌کند و هر کس چنین باشد آقا بوده و سیادت را به دست می‌آورد.

وی ادامه داد: بنا به فرمایش رسول گرامی اسلام این سه مورد یعنی انصاف داشتن، هم دردی مالی با برادران دینی و پررنگ بودن یاد خداوند در همه حال مایه سیادت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه رزمندگان ما این ویژگی‌ها را داشتند و به همین دلیل به آقایی و سیادت رسیدند، گفت: رزمندگان ما علاوه بر انصاف، ایثار هم داشتند به‌گونه‌ای که نه‌تنها حق دیگری را ضایع نمی‌کردند بلکه از حق خود هم می‌گذشتند و ایثار می‌کردند.

وی با اشاره به رزمندگان ما از انصاف به ایثار رسیدند و پلکان ترقی را طی کردند، افزود: رزمندگان ما در جبهه‌ها اهل ایثار و گذشت و همکاری و هم دردی بودند./9314/پ210/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 2
هادی رحیمی
ارسال نظرات