۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۶۲۱۷۴۶
مدیر حوزه علمیه گلستان:

هویت طلبگی با مدرک قابل ارزش گذاری نیست

هویت طلبگی با مدرک قابل ارزش گذاری نیست
حجت الاسلام ملکی امتناع رهبر انقلاب از دریافت مدرک دکتری افتخاری را از افتخارات حوزه علمیه دانست و گفت: هویت الهی و معنوی طلبگی با مدرک قابل سنجش و ارزش گذاری نیست.

حجت الاسلام ملکی مدیر حوزه علمیه گلستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، مسیر طلبگی را یک مسیر روشن و خالی از پیچ و خم ها دانست و افزود: هویت طلبگی و آینده علمی طلاب نیز در همین مسیر تعریف می شود.

مدیر حوزه علمیه گلستان با بیان اینکه مقدمات و مراحل پیمودن مسیر طلبگی روشن است، گفت: اگر افراد با اهداف صحیح وارد حوزه علمیه شوند به اهداف خود خواهند رسید.

وی به آسیب های تحصیل در حوزه علمیه نیز اشاره کرد و عنوان کرد: دنیای مدرن و فضای مجازی چالش هایی را برای جوانان ایجاد کرده است که طلاب جوان نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

حجت الاسلام ملکی با بیان اینکه دانشگاه های کشور از بعد هویتی دارای مشکلات عمیقی هستند، اظهار داشت: مدرک گرایی و ابهامات در خصوص آینده شغلی دانشجویان مشکلات زیادی برای دانشگاه ها ایجاد کرده است.

مدیر حوزه علمیه گلستان انگیزه های غیر معنوی برخی از طلاب را دلیل عدم موفقیت آنها در حوزه علمیه دانست و افزود: هدف حوزه های علمیه که تربیت عالم ربانی است با دنیا طلبی جمع نمی شود.

وی اظهار داشت: اگر اهداف طلاب همان اهداف مقدس انبیا باشد می توانند آینده خوب دنیوی و اخروی که منافاتی باهم نداند را به دست آورند.

حجت الاسلام ملکی امتناع رهبر انقلاب از دریافت مدرک دکتری افتخاری را از افتخارات حوزه علمیه دانست و افزود: هویت الهی و معنوی طلبگی با مدرک قابل سنجش و ارزش گذاری نیست.

مدیر حوزه علمیه گلستان با اشاره به اهمیت تبیین اهداف حوزه علمیه و ارزش های مسیر طلبگی برای طلاب جوان، ابراز کرد: بزرگان حوزه علمیه که اثر گذاری فراوانی در جامعه داشته اند از همین مسیر طلبگی به موفقیت های بزرگ رسیده اند.

وی ایجاد رشته های تخصصی در حوزه علمیه را موجب پرشدن خلأ تمایل به تحصیل در دانشگاه ها دانست و عنوان کرد: در حوزه گلستان نیز رشته های تخصصی متعددی از جمله امامت، کلام اسلامی و مشاوره ایجاد شده است که البته باید از نظر کمیت و کیفیت افزایش یابند.

حجت الاسلام ملکی از تشکیل گروه های علمی ادبیات عرب، فقه، اصول، فلسفه و کلام و برگزاری نشست های علمی در حوزه علمیه گلستان خبر داد و افزود: خلوص نیت، استقامت و خستگی ناپذیری و دوری از افراط و تفریط در نشاط و تعالی علمی طلاب بسیار موثر است./1350/ت302/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
ارسال نظرات