۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۷
کد خبر: ۶۲۱۷۷۲
حجت الاسلام قائمی خبر داد؛

راه اندازی مرکز زبان حوزه علمیه مازندران

راه اندازی مرکز زبان حوزه علمیه مازندران
حجت الاسلام قائمی از تأسیس مرکز زبان حوزه علمیه در مازندران خبر داد و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته قرار است یکی از شعبه‌های این مرکز در استان راه اندازی شود.
حجت الاسلام جواد قائمی، معاون آموزش حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، توسعه مراکز و رشته‌های تخصصی را جزء سیاست‌های مهم حوزه‌های علمیه دانست و گفت: استقبال طلاب علاقه‌مند برای تحصیل در رشته‌های تخصصی در سطح بسیار قابل قبولی قرار دارد.
 
وی با بیان این که در حال حاضر یک مؤسسه تخصصی در سه رشته کلام، تفسیر و مدرسیه فقه و اصول در سطوح دو و سه فعال است، افزود: این مرکز تخصصی در شهرستان آمل تحت اشراف حضرت آیت الله جوادی آملی قرار دارد.
 
حجت الاسلام قائمی با اشاره به این که توسعه رشته‌های تخصصی جز سیاست‌ها و اسناد بالادستی حوزه‌های علمیه است، خاطرنشان کرد: در همین راستا توسعه و تقویت رشته‌های تخصصی جزء اولویت‌های مدیریت حوزه علمیه است.
 
معاون آموزش حوزه علمیه مازندران همچنین از آغاز به کار رشته حقوق و قضای اسلامی در مدرسه علمیه شهید بهشتی (ره) نوشهر خبر داد و گفت: همچنین تقویت و توسعه رشته تفسیر و کلام نیز در مدرسه علمیه امام علی (ع) ساری در دستور کار این معاونت قرار دارد.
 
وی در ادامه سخنان خود از تلاش برای اخذ مجوز رشته‌های تخصصی تبلیغ، مشاوره اسلامی و مهدویت جهت فعالیت در مدارس علمیه استان خبر داد و خاطرنشان کرد: فعالیت این رشته‌های تخصصی پس از اخذ مجوز در سطح سه آغاز خواهد شد.
 
معاون آموزش حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که توسعه رشته‌های تخصصی در حوزه از اهمیت بالایی برخوردار است که باید مورد توجه قرار گیرد، بیان داشت: خوشبختانه در حال حاضر بستر‌های لازم برای توسعه و تقویت این رشته‌ها در مدارس علمیه فراهم است.
 
حجت الاسلام قائمی در ادامه سخنان خود از تأسیس مرکز زبان حوزه‌های علمیه در مازندران خبر داد و خاطرنشان کرد: با تلاش‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته قرار است یکی از شعبه‌های این مرکز در استان راه اندازی شود.
 
معاون آموزش حوزه علمیه مازندران با راه اندازی این مرکز طلاب از دوره‌های آموزشی زبان عربی و انگلیسی بهره‌مند خواهد شد، بیان داشت: با توجه به نیاز‌های روز جامعه، آشنایی طلاب با زبان‌های خارجی به منظور پاسخگویی به این نیاز‌ها امری ضروری و حیاتی است./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات