۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۲
کد خبر: ۶۲۱۷۸۱
رئیس کمیته امداد:

۱۲ هزار مددجوی کمیته امداد کشور پشت نوبت جهیزیه هستند

۱۲ هزار مددجوی کمیته امداد کشور پشت نوبت جهیزیه هستند
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: در حال حاضر حدود ۱۲ هزار نفر پشت نوبت تامین جهیزیه در کشور وجود دارند که در خراسان جنوبی به همت خیران پشت نوبتی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، سید مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور عصر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: مبنای انتخاب مدیریت‌ها باید خدمت به محرومان و حفظ کرامت انسانی باشد.

وی گفت: مقام معظم رهبری نیز دو ماموریت ویژه برای کمیته امداد در نظر گرفتند که توانمندسازی و ایجاد 3 درآمد با ثبات برای محرومان با رعایت کرامت افراد از جمله آن‌ها است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور افزود: اشتغال، مسکن و فعالیت‌های فرهنگی از جمله ارکان تعریف شده برای توانمندسازی مددجویان زیر پوشش این نهاد است.

بختیاری تصریح کرد: در برنامه پنج ساله ششم توسعه در هر سال 100 هزار اشتغال توسط کمیته امداد و سازمان بهزیستی ایجاد می‌شود که از این تعداد 70 هزار توسط کمیته امداد و 30 هزار توسط بهزیستی محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه امسال ایجاد 170 هزار اشتغال در کشور تعریف شده است، ادامه داد: در همین جهت نیز 3 هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار برای کمیته امداد در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور خاطرنشان کرد: در سال گذشته هم 2 هزار و 500 میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال پایدار روستایی و عشایری در نظر گرفته شد بنابراین در مجموع امسال بالغ بر 6 هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال قرض الحسنه به مددجویان کمیته امداد اختصاص یافته است.

بختیاری با بیان اینکه سال گذشته 2 هزار و 800 اشتغال برای کمیته امداد خراسان جنوبی در نظر گرفته شده که محقق شود، اظهار کرد: امسال نیز برای خراسان جنوبی ایجاد 5 هزار اشتغال پیش بینی شده است.

وی افزود: صندوق قرض الحسنه امداد ولایت یکی از اقدامات نهاد کمیته امداد بوده و در این صندوق زیر 5 میلیون تومان به صورت 100 درصد قرض الحسنه پرداخت می‌شود و تا پایان سال گذشته 850 میلیارد تومان به 130 نفر وام قرض الحسنه داده شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور گفت: در حال حاضر حدود 12 هزار نفر پشت نوبت تامین جهیزیه در کشور وجود دارند که در خراسان جنوبی به همت خیران پشت نوبتی وجود ندارد.

بختیاری بیان کرد: برای ساخت 16 هزار واحد مسکونی در سه استان تفاهم نامه‌ای میان رئیس سازمان برنامه و بودجه و کمیته امداد منعقد شد که سهم خراسان جنوبی 5 هزار واحد مسکن بوده است./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات