۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۴
کد خبر: ۶۲۱۷۸۴
حجت الاسلام ذوالنور:

جریان انقلابی در مجلس آینده پررنگ می شود | مشکلات امروز نتیجه غربگرایی است

جریان انقلابی در مجلس آینده پررنگ می شود | مشکلات امروز نتیجه غربگرایی است
رییس کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه در مجلس آینده جریان انقلابی پررنگ تر خواهد شد، گفت: نتیجه مسلک لیبرالیسم و روحیه سازشکاری این حجم از مشکلات در جامعه است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مجتبی ذوالنور رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی امشب در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس که در سالن اجتماعات مدرسه مبارکه فیضیه برگزار شد، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان گفت: دفاع مقدس برگ زرینی در تاریخ انقلاب و کشورمان است.

وی ادامه داد: عظمت دفاع مقدس ظرفیت بسیار بالایی ایجاد کرده که برای احیا و استمرار خط جهاد و شهادت و عزت در جامعه برای قرن های متمادی پاسخگو است؛ باید تاریخ دفاع مقدس، حوادث، روحیات و فرهنگ دفاع مقدس در جامعه نهادینه شده و به نسل های جدید منتقل شود.

حجت الاسلام ذوالنور اظهار داشت: همانطور که عاشورا عامل بقای مکتب اهل بیت(ع) شد، دفاع مقدس نیز عامل بقای انقلاب اسلامی است؛ امروز مسائل متعددی اذهان عمومی و نخبگان و فرهیختگان کشور را به خود مشغول ساخته  و نیازمند هستیم مسؤولان بیشتر پاسخگو باشند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عوامل مادی و معنوی پیروزی انقلاب اسلامی در دفاع مقدس خاطرنشان کرد: عوامل مادی شامل نیروی انسانی، تاکتیک ها و شیوه های جنگی و تجهیزات جنگی می شود؛ اوایل جنگ شیرازه ارتش ما از هم پاشیده شده بود و بخشی از ارتش که در کشتار مردم دست داشتند زندانی، متواری و یا کشته شده بودند و منافقان کراراً تبلیغ می کردند و می گفتند ارتشی که ده ها سال در خدمت رژیم پهلوی بوده است، نمی تواند خادم انقلاب باشد، اما تدبیر و نفس مسیحایی امام خمینی(ره) کید دشمن را خنثی کردند و فرمودند «امروز ارتش ما ارتش امام زمان(عج) است» و زمینه های رشد معنوی آن را فراهم ساختند.

وی افزود: ارتش پس از مشاهده مواضع امام راحل جانانه وارد جنگ شد و تا پایان آن با همه وجود ایستادگی کرد؛ امروز به برکت ورود جوانان نخبه به ارتش جمهوری اسلامی ایران، امروز ارتش ایران از نیروهای مسلح برجسته در جهان محسوب می شود.

حجت الاسلام ذوالنور با اشاره به ضعف ها و قوت های رزمندگان دفاع مقدس در جنگ تحمیلی و بیان اینکه ما در جبهه های حق علیه باطل با قدرت و قوت نیروهای دشمن قابل مقایسه نبودیم، عنوان کرد: ما در جبهه ها با مشکلات بسیار زیادی مواجه بودیم و همین سبب می شد گاهی برای برخی عملیات ها حدود یک سال نسبت به مناطق عملیاتی طراحی و مطالعه داشته باشیم.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دشمن در دفاع مقدس می توانست به آسانی در پوشش نیروهای مردمی به جبهه ها نیروی نفوذی ارسال کند، ابراز کرد: این موضوع کار را برای ما بسیار سخت می کرد، زیرا اخبار عملیات ها به سرعت فاش می شد و مجبور می شدیم آنها را به تأخیر بیاندازیم.

وی با اشاره به اینکه نیروهای ما به دنبال انگیزه های الهی وارد جبهه ها می شدند، اما نیروهای دشمن با اهداف مادی در جنگ حضور داشتند، مطرح کرد: دشمن همواره برای حفظ جان خود دست به هر کاری می زد؛ این در حالی بود که نیروهای ما به عشق شهادت وارد جبهه های حق علیه باطل شده و تا آخرین قطره خونشان مقاومت می کردند.

عوامل معنوی برگرفته از فرهنگ اسلام ناب و مکتب اهل بیت(ع) سبب پیروزی انقلاب در دفاع مقدس شد

حجت الاسلام ذوالنور با بیان اینکه عوامل معنوی دینی برگرفته از فرهنگ اسلام ناب محمدی و مکتب اهل بیت(ع) سبب پیروزی انقلاب اسلامی در دفاع مقدس شد، عنوان کرد: ما در هیچ بعدی از عوامل مادی با دشمن قابل مقایسه نبودیم، اما از لحاظ عوامل معنوی دست برتر را داشتیم و همین موضوع سبب شده بود تا نیروهای دشمن مغلوبمان شوند.

رییس فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در جریان یکی از عملیات ها با کمبود نیرو مواجه شدیم، از همین جهت بنده به قم آمدم تا از میان طلاب برای جبهه نیرو جذب کنم، اما طلاب از ثبت نام ممانعت می کردند؛ موضوع را جویا شدیم و دانستیم آقای منتظری قائم مقام رهبری در آن دوران با اعزام طلاب مخالفت کرده است؛ به دیدار ایشان رفتم و پس از صحبت های فراوان توانستم نظرشان را تغییر دهم؛ آقای منتظری در آن دیدار به من گفت « به اندازه ضرورت از میان طلاب نیرو ببر»؛ سریع اطلاعیه ای با این مضمون که «امام خمینی(ره): تعیین ضرورت اعزام نیرو با فرماندهان است» و«آیت الله منتظری: به اندازه ضرورت اعزام کنید» تنظیم شد و نیروهای لازم را به جبهه بردم.

وی با بیان اینکه ایمان و ولایتمداری رمز موفقیت نیروهای ما در دفاع مقدس بود، یادآور شد: اگر این دیدگاه میان مدیران جامعه حاکم می بود، سیاست های 24 گانه اقتصاد مقاومتی روی زمین نمی ماند و برخی مسؤولان نمی گفتند «چه اشکال دارد مدیر اقتصادی از خارج بیاوریم»؛ مشکلات امروز نتیجه فراموشی روحیه جهادی در میان مسؤولان است.

حجت الاسلام ذوالنور اظهار داشت: در یک دورانی 80 درصد بازار فرش دستباف دنیا دست ما بوده است، اما الان تنها 20 درصد آن در دست ما قرار دارد؛ سیاست های غلط و بی تدبیری و بی عرضگی سبب شده است تا این حجم از مشکلات در جامعه به وجود آید.

وی ادامه داد: ما در زمینه هایی همچون سدسازی، پالایشگاه، پتروشیمی، نفت، گاز، علوم پزشکی، داروسازی و ریل سازی دنیا علیرغم وجود مشکلات عدیده مبهوت کرده ایم؛ امروز چرا عده ای نسل جوان و نوجوانی را که قبل از انقلاب را ندیده اند را نسبت به انقلاب نا امید می کنند؟ نباید عده ای انقلاب اسلامی و نظام را متهم به ناکارآمی کرده و بی تدبیری خود را اینگونه پوشش دهند.

شرایط امروز کشور با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز فساد به صورت سیستمی در کشورمان وجود ندارد، بلکه مشکلات موجود نتیجه بی تدبیری مسؤولان است، خاطرنشان کرد: امروز مردم باید در انتخابات ها دقت داشته باشند تا مدیران انقلابی روی کار بیایند؛ درست است که گرانی ها در جامعه موجود است، اما شرایط امروز با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست.

وی افزود: نقطه ثقل و کانون مرکزی تحریم ها بر روی مسائلی همانند نانو، سلول های بنیادی، صنایع دفاعی و نظامی، هسته ای، موشکی و هوافضا متمرکز است، اما رشدمان در این زمینه ها محیرالعقول بوده است؛ امروز این سؤال باید پرسیده شود که چرا در زمینه سلاح های سبک، سنگین و نیمه سنگین تا هوایما و هلی کوپتر و ناو و ناوچه و موشک دنیا را متحیر کرده ایم، اما چرا در زمینه هایی که تحریم تمرکز نداشته عقبگرد کرده ایم؟

حجت الاسلام ذوالنور خاطرنشان کرد: تردیدی نیست که نه تنها محاسبات مادی در حوزه هایی که پیشرفت کرده ایم حاکم نبوده، بلکه مسؤولان ما در این زمینه روحیه شان مملو از عشق، باور، توکل، توسل، ایمان، خودباوری و اعتقاد به ما می توانیم بوده است؛ در حوزه های موشکی و هسته ای پدیده آقازادگی و حقوق بگیران نجومی وجود ندارد.

وی اضافه کرد: در حوزه های موشکی و هسته ای و نانوتکنولوژی مدیرانی داریم که اگر رهبری تدبیری ابلاغ کنند، آن را همانند مثل اصول اقتصاد مقاومتی روی زمین نمی گذارند و نگاهشان به بیگانه و لبخند دشمن نخواهد بود و به حکم ولی به عنوان واجب شرعی نگاه می کنند.

حجت الاسلام ذوالنور با انتقاد از حضور رییس جمهور در مجلسی که در آن زنان بی حجاب حضور داشتند، ابراز داشت: اگر امروز کسانی با روحیه جهادی وارد حوزه های اقتصادی شود، آنجا را هم تعالی می دهد؛ امروز نباید شیاطین و خناس ها با حلقوم و قلم پلیدشان از گرانی دلار و گوجه فرنگی سخن به میان آورده و انقلاب را متهم به ناکارآمدی کنند، زیرا این کار زیر سوال بردن فرهنگ ایثار و شهادت است؛ برخی در تحلیل های خود باید آن جایی از انقلاب را ببینند که با قدرت بازدارنده خود کاری کرده است که ترامپ جرات ندارد جواب اسقاط پهپاد متجاوز خود را بدهد.

تفکر سازشکار و واداده کشور را به قهقرا رانده است

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تفکر سازشکار و واداده کشور را به قهقرا رانده است، ابراز کرد: در دولت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی یک مجله، کاریکاتوری از امام راحل پخش کرد؛ همه مردم و طلاب به خیابان ها ریختند و سپس در فیضیه تجمع کردند؛ این مجله از وزارت ارشادی مجوز گرفته بود که سکان دارش آقای خاتمی بود؛ خاتمی همواره یک جمله معروف داشت که می گفت «موسیقی در مملکت مظلوم است»، از این رو مرحوم حضرت آیت الله فاضل لنکرانی در سخنرانی کوبنده خودشان فرمودند«جمهوری اسلامی مظلوم است که تو وزیر ارشادش باشی».

وی با اشاره به اینکه فقدان روحیه جهادی در برخی مسؤولان ریشه مشکلات کشور است، اضافه کرد: امروز نتیجه دریوزگی و غرب زدگی و مسلک لیبرالیسم و روحیه سازشکاری این حجم از مشکلات در جامعه است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی به حمایت های مردم محور جبهه مقاومت در لبنان، سوریه، عراق، یمن و حماس از ایران اسلامی اشاره و تأکید کرد: امروز در جبهه لیبرالیسم زالوصفتان و خانواده هزارفامیل حاکم شده اند، اما در جبهه انقلاب کسانی هستند که مخلصانه برای اعتلای انقلاب اسلامی تلاش می کنند.

وی با تأکید بر اینکه رییس جمهور نباید با مذاکره دیگر بار دیگر مردم کشور را به دردسر بیاندازد، گفت: هنوز جوهر برجام که با فریب بر ملت ایران تحمیل شد خشک نشده و طی آن مردم نمی توانند زیر بار مشکلات کمر راست کنند، بنابراین مسؤولان نباید بار دیگر مرتکب خطا شوند؛ راه پیروزی در مقاومت فعال است؛ دشمن چیزی ندارد به تحریم ها اضافه کند، بر این اساس مسؤولان از اظهارات پوچ آننها نترسند.

حجت الاسلام ذوالنور با بیان اینکه امروز در مجلس شورای اسلامی روحیه سازش و عدم خودباوری حاکم است، خاطرنشان کرد: مجلسی که یاد فتنه گران در آن زنده شود آمریکا را امیدوار می سازد؛ امروز مسؤولان بدانند که علت همه مشکلات کشور غربی ها هستند، بنابراین حل معلول را با گدایی در درگاه علت رفع نکنند؛ امروز بیش از هر زمانی نیازمند بازگشت به روحیه های صدر انقلاب را داریم.

اقدامات آیت الله رئیسی بارقه های امید را در دل های مردم ایجاد کرده است

حجت الاسلام ذوالنور در ادامه با تأکید بر اینکه آیت الله رئیسی با اقدامات خود بارقه های امید را در دل های مردم ایجاد کرده است، بیان کرد: حرکت مبارزه باید استمرار داشته و جناح خاصی را نمی شناسد و هرکجا فساد باشد با آن برخورد خواهند کرد؛ البته شرطش این است رییس جمهور نگوید «با بگیر وببند نمی توان با فساد مبارزه کرد»؛ پس با چه چیزی می توان با فساد مقابله کرد؟ شما تا الان چه کاری کرده اید؟ اکثر فساد در بدنه اجرایی کشور است و شما کدام فرد را به عنوان مفسد معرفی کرده اید؟ آیا بگیر و ببند قوه قضاییه مانع دیدگاه رأفت آمیز شما با فساد می شود؟ چرا زمانی که مبارزه با فساد از قوه قضاییه شروع شد چیزی نمی گفتید، اما حالا که تیغ عدالت سراغ یقه سفیدها و نورچشمی ها و داداش ها و آقازاده ها آمده است، فریادتان بلند شد؟

رییس فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه مطمئن هستم در مجلس آینده جریان انقلابی پررنگ تر خواهد شد، گفت: مبارزه با فساد به عنوان مهم ترین نهی از منکر جامعه وظیفه حکومت است، از این جهت نباید مسؤولان بر سر راه آن مانع ایجاد کنند./841/

حسین ثالث موید
ارسال نظرات