۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۹
کد خبر: ۶۲۱۷۸۹
دریادار تنگسیری مطرح کرد؛

گزارشی از رویارویی نظامیان ایران و بیگانگان در آب‌های خلیج فارس

گزارشی از رویارویی نظامیان ایران و بیگانگان در آب‌های خلیج فارس
فرمانده نیروی دریایی سپاه در جمع اعضای بسیج قوه مقننه گزارشی از رویارویی نظامیان ایران و بیگانگان و عملکرد این نیرو در آب‌های خلیج فارس ارائه کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، سردار سرتیپ پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسمی که  امروز در مجلس شورای اسلامی و در جمع اعضای بسیج قوه مقننه به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به یک سال و نیم درگیری مستقیم ایران و آمریکا در آب های خلیج فارس، گفت: عملکرد بیگانگان در منطقه حاکی از اهمیت منطقه برای آنها است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در ادامه به تاریخچه حضور بیگانگان در خلیج فارس اشاره کرد و اظهار داشت: پرتغالی ها به عنوان اولین بیگانگانی که در خلیج فارس حضور یافتند، از سال ۱۵۰۵ میلادی به مدت ۱۱۷ سال در ایران و در حاشیه خلیج فارس اقامت کرده و قلعه و دژ نظامی ساختند.

وی افزود: از آنجایی که در زمان صفویان و حضور پرتغالی ها در ایران، هنوز نفت کشف نشده بود، مشخص می شود منطقه خلیج فارس دارای اهمیت بیش از وجود نفت در این منطقه است و ارزش بسیار زیادی برای سایر کشورها دارد چنانچه در حال حاضر نیز ناوهای آمریکایی خلیج فارس را رها نمی کنند با اینکه هر ناو به صورت روزانه مبلغی معادل ۲.۵ میلیون دلار هزینه دارد.

دریادار تنگسیری در ادامه به مقابله جمهوری اسلامی با بیگانگان در خلیج فارس پرداخت و یادآور شد: در سال ۶۶ ناو آمریکایی استارک وارد خلیج فارس شد و خلبان بعثی به اشتباه این ناو را مورد هدف قرار داد که هزینه زیادی برای آمریکایی ها در بر داشت، پس از آن کشتی سونگاری آمریکا در همان سال مورد هدف نیروی دریایی سپاه واقع و منهدم شد و نفتکش سی اویل سیتی و کشتی بریشتون و ناو ساموئل بی رابرتز نیز از جمله ادوات آمریکایی بودند که در منطقه منهدم شدند.

وی افزود: بعد از آن در سال ۲۰۰۷ بود که ۴ تفنگدار آمریکایی در حال ورود به خلیج فارس بازداشت شدند و در سال های ۸۱ و ۸۶ نیز تفنگداران انگلیسی مورد بازداشت نظامیان ایران قرار گرفتند و ۲۴ کانادایی نیز طی درگیری دیگری دستگیر شدند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: آمریکایی ها حضور غیرقانونی دیگری نیز در خلیج فارس در سال ۹۴ داشتند که طی آن ۱۰ ملوان بازداشت شدند و آخرین مأموریت نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس نیز برای توقیف نفتکش استنا ایمپرو بود که با نقض قوانین بین المللی وارد آب های ایران شده بود.

در پایان این مراسم نیز لاریجانی با لوح تقدیری از دریادار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران تشکر و قدردانی کرد.

محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۸
مرحبا بر دریا دلان سپاه
خدا قوت
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۱
لعنت ابدی بر صدام که خیانت بسیار بزرگی به جهان اسلام کرد
در سال هایی که غربی ها مشغول جهش های بزرگ علمی با پول مسلمانان بودند این خبیث با جنگ و خون ریزی استعداد ها و سرمایه های انسانی و مالی جهان اسلام بويژه فرزندان نخبه کشور عزیزمان ایران را از بین برد
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۴
حرامیان انگلیس و آمریکا هنوز مشغول جنایت و استعمار هستند ان شاالله به یاری خداوند در آخر مسیر جنایت های خودشان هستند و به زودی پرچم اسلام در سراسر جهان بدست منجی عالم بشریت بر افراشته خواهد شد
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۴
درود بر سردار ان رشید اسلام
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۲
شهید والامقام خلبان علی اقبالی دوگاهه

سید علی اقبالی متولد ۷ مهرماه ۱۳۲۸ محله دوگاهه پایین بازار رودبار گیلان بود. سید علی اقبالی مدرک دیپلم خود را از دبیرستان امیرکبیر تهران گرفت و در ۱۳ آذرماه ۱۳۴۶ به استخدام نیروی هوایی شاهنشاهی ایران درآمد.

وی پس از گذراندن آموزش‌های تخصصی و مهارت‌های فنی و انجام پرواز مقدماتی با هواپیمای پاپ و اف-۳۳ در دانشکده پرواز، در ۲۵ مرداد ۱۳۴۷ برای تکمیل دوره خلبانی به پایگاه هوایی ویلیامز شهر فنیکس ایالت آریزونای آمریکا فرستاده شد.

پس از بازگشت از این دوره، دوگاهه در ۴ بهمن ۱۳۴۸ به عنوان افسر خلبان شکاری تاکتیکی نیروی هوایی شاهنشاهی ایران فعالیت خود را آغاز نمود.

در سال ۱۳۵۳ سروان اقبالی جهت گذراندن دوره کارشناسی تفسیر عکس‌های هوایی و مدیریت اطلاعات و عملیات هوایی دوباره به آمریکا فرستاده شد.

سرگرد اقبالی در ۱ آبان ۱۳۵۹ در یک مأموریت برون‌مرزی به عنوان سرگروه با هدف بمباران یکی از سایت‌های رادار شهر موصل اعزام شد. دو فروند هواپیمای اف-۵ پس از رسیدن به منطقه و عدم مشاهده هدف نخست برای بمباران پادگان العقره در حوالی پایگاه هوایی کرکوک به عنوان هدف دوم، تغییر مسیر دادند. پس از بمباران این پادگان، در راه بازگشت هواپیمای وی مورد اصابت موشک قرار گرفت و در ۳۰ کیلومتری شرق موصل پس از اجکت، سقوط کرد.

پس از سقوط هواپیمای وی و دستگیری استاد خلبان ۳۱ ساله در عراق، به دستور مؤکد صدام حسین مبنی بر برخورد شدید با خلبانان و فرماندهانی که لیستشان در فهرست سیاه ارتش عراق بود به دلیل ضربات مرگباری که این خلبان به نیروهای عراقی وارد آورده بود توسط یگانهای بعثی در محل استقرار نیروها، با طناب به دو جیپ بسته شده و بدنش را به دو نیم کرده آنگاه نیمی را در گورستان محافظیه شهر نینوا و نیمه دیگر آن را در قبرستان زبیر شهر موصل به خاک سپردند. پس از ۲۲ سال و با پیگیری کمیته جستجوی اسرا و مفقودین و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، در پنجم مرداد سال ۸۱ بازمانده پیکر مطهر سید علی اقبالی دوگاهه به وطن بازگشت و در قطعه شهدای جنگ ایران و عراق بهشت زهرا به خاک سپرده شد.
روحش شاد و یادش گرامی
0
0