۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲
کد خبر: ۶۲۱۷۹۱
دبیر جامعه روحانیت کاشان:

محبت الهی بالاترین نعمت بهشتی است

محبت الهی بالاترین نعمت بهشتی است
حجت الاسلام شاه فضل محبت الهی را بالاترین نعمت بهشتی دانست و گفت: محبت الهی نزدیکترین راه برای رسیدن به خدا است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام علیرضا شاه فضل چهارشنبه شب در مراسم سوگواری امام حسین (ع) هیات حضرت علی اصغر که در مسجد امام خمینی (ره) برگزار شد به راه‌های رسیدن به محبت الهی اشاره کرد و گفت: محبت الهی بالاترین نعمت بهشتی است.

وی افزود: اگر کسی خدا را دوست داشته باشد و به درجه‌ای برسد که لذت محبت الهی در درونش باشد به بالاترین نعمت رسیده است و انسان‌های بهشتی از تمامی نعمت‌های بهشتی برخوردار هستند و کسی که محبت الهی را کسب کرده باشد بیشترین لذت را در بهشت دارد.

حجت الاسلام شاه فضل با بیان اینکه بالاترین نعمت الهی در دنیا و آخرت محبت الهی است، گفت: برخی که در دنیا به محبت الهی می‌رسند، زندگی دنیایی آن‌ها نیز زندگی بهشتی می‌شود.

وی افزود: محبت الهی نزدیکترین راه برای رسیدن به خدا است و کسی که به محبت الهی می‌رسد در راه عبادت خدا اذیت نمی‌شود و عبادت الهی را با شوق و ذوق انجام می‌دهد.

دبیر جامعه روحانیت کاشان کنار گذاشتن محبت دنیا را یکی از راه‌های رسیدن به محبت الهی دانست و اظهار داشت: کسی که به محبت الهی رسیده است اگر دنیا را از او بگیرند ناراحت نمی‌شود و اگر دنیا را هم به او بدهند خوشحال نمی‌شود.

وی افزود: کسانی که در درون خود درگیر دنیا هستند نمی‌توانند محبت الهی داشته باشند و یکی از راه‌های همراهی پیامبر و اهل بیت (ع) خارج شدن محبت دنیا از دل‌ها است.

به گفته وی نیازی نیست انسان‌ها بخواهند محبت الهی را کسب کنند بلکه تنها کافی است محبت دنیا را از دل‌های خود خارج کنند تا محبت الهی جایگزین آن شود.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: موفقیت امام خمینی (ره) و پیروزی انقلاب اسلامی که به جرأت می‌توان گفت بعد از بعثت پیامبراکرم (ص)، انقلابی به بلندای عظمت انقلاب اسلامی در تاریخ رخ نداده است برای این بود که امام محبت الهی داشت و هرکاری انجام می‌داد برای رضایت خدا بود.

وی افزود: اگر امام خمینی (ره) ذره‌ای از مسیر انقلاب اسلامی لغزش نداشت برای این بود که امام محبت دنیا را از درون خودش بیرون ریخته بود و غرق در محبت الهی بود./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات