۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۶۲۱۷۹۷
معاون پژوهش ستاد تفسیر قرآن کریم قم خبرداد؛

برگزاری 70 دوره آموزشی تبلیغ قرآن محور ویژه مبلغان

برگزاری 70 دوره آموزشی تبلیغ قرآن محور ویژه مبلغان
حجت الاسلام ابراهیم پور در توضیح فعالیت های ستاد تفسیر قرآن کریم از برگزاری برگزاری 70 دوره تبلیغ قرآن محور ویژه مبلغان به همت در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین آغاز سال تحصیلی مراکز تخصصی مهدویت و نماز حوزه علمیه قم در سالن نشست های مرکز تخصصی مهدویت برگزار شد.

حجت الاسلام ابراهیم پور معاون پژوهش ستاد تفسیر قرآن کریم استان قم در این همایش ضمن تقدیر از استاد قرائتی به جهت راهنمایی در رونق این ستاد اظهار داشت: به دلیل حلقه مفقوده بین تخصصی های تفسیر و مجامع عمومی و دانشگاهی ستاد تفسیر قرآن کریم حدود 15 سال پیش یک کار جدید را به پیشنهاد حجت الاسلام والمسلمین قرائتی شروع کرد و آن هم مهارت های بیان تفسیر بود.

وی افزود: استاد قرائتی بر این عقیده بودند که باید مرکز باشد که مهارت های بیان تفسیر را آموزش بدهد، از این رو استارت از آن موقع خورد و تا تقریبا 11 هر سال یک دوره برگزار می شد ولی از وقتی که حجت الاسلام چاوشی به قم آمدند سه سال است که هرسال سه دوره برای فارغ التحصیلان مراکز تخصصی تفسیر این دوره را برگزار می کنیم.

معاون پژوهش ستاد تفسیر قرآن کریم استان قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پذیرش این ستاد برای دوره جدید خاطرنشان کرد: امسال حدود 800 نفر ثبت نام کردند که از این تعداد 500 نفر مصاحبه شدند و در نهایت 160 انتخاب شدند که در کلاس تقسیم بندی شده اند.

وی اضافه کرد: همچنین برای آنهایی که ابراز علاقه می کردند ولی فارغ التحصیل مراکز تخصصی نبودند دوره تبلیغ قرآن محور برگزار شد که امسال دوره چهارم آن است؛ هدف از این دوره این بود که مهارت هایی که حجت الاسلام قرائتی در بیان تفسیر دارند آنالیز شده و ابزاری که ایشان برای بیان تفسیر انتخاب می‌کنند آموزش داده شود.

حجت الاسلام ابراهیم پور ابراز داشت: فرضا استاد قرائتی در بیان تفسیر از تمثیل و داستان استفاده می‌کنند که جذابیت زیادی دارد از این رو ما نیز به مبلغان این نکات را ارائه می کنیم تا تبلیغات و سخنرانی های خود را بر محور تفسیر قرار بدهند و این دوستان تبلیغ قرآن محور را در طی یک دوره یک سال آموزش می‌ بینند.

وی از برگزاری 70 دوره تبلیغ قرآن محور با حضور طلاب در سال گذشته خبر داد و گفت: ما این دوره ها را ویژه طلاب برگزار می کنیم چون هدف گفتن تفسیر است و زیبنده است که از زبان طلاب و علما گفته شود، همچنین امسال اراده شده است که هفتاد الی 80 دوره با توجه به محدودیت های مالی که داریم برگزار کنیم.

معاون پژوهش ستاد تفسیر قرآن کریم استان قم در ادامه خاطرنشان ساخت: ما در سراسر کشور برنامه هایی داریم از جمله این که می خواهیم در استان های دیگر اساتیدی تربیت کنیم تا مجبور نباشیم که از قم اعزام کنیم چراکه هرچند40 استاد بالفعل داریم و هر سال با توجه به کارگروه هایی که داریم 10 الی 15 استاد اضافه می‌شود ولی می خواهیم این اساتید در شهرهای دیگر نیز تربیت شوند تا در آینده با توجه به استقبالی که صورت می گیرد مشکل استاد نداشته باشیم./1330/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 7
ارسال نظرات