۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۶۲۱۷۹۹
با حضور حجت الاسلام قرائتی؛

برگزیدگان مرکز تخصصی مهدویت تجلیل شدند

برگزیدگان مرکز تخصصی مهدویت تجلیل شدند
مراسم آغاز سال تحصیلی مرکز تخصصی مهدویت با حضور حجت الاسلام قرائتی همراه با تجلیل از برگزیدگان این مرکز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین آغاز سال تحصیلی مراکز تخصصی مهدویت و نماز حوزه علمیه قم در سالن نشست های مرکز تخصصی مهدویت برگزار شد.

حجت الاسلام آیتی علی اصغر مدیر مرکز تخصصی نماز با اشاره به فعالیت های این مؤسسه در عرصه آموزش و پژوهش از فارغ التحصیل شدن 300 نفر و همچنین تولید 300 اثر علمی و پژوهشی در طول 10 سال خبرداد.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی هر پژوهشی را نیازمند چهار بایسته دانست و تأکید کرد که هر موضوعی ارزش دنبال کردن ندارد و هیچگاه مورد استفاده قرار نمی گیرد.

وی با اشاره به این که باید از فرصت های عمر بهترین استفاده را ببریم، گفت: 45 سال پیش روزهای چهارشنبه یک ساعت و نیم دور هم جمع شدیم و کتاب تفسیر نمونه را با همراهی حضرت آیت الله مکارم نوشتیم که امروز جزو بهترین تفسیرها است و به صد زبان دنیا ترجمه شده است.

رییس ستاد اقامه نماز ابراز داشت: مشکل ما کمبود حجت الاسلام و آیت الله و سطح سه و چهار نیست مشکل ما این است که تصمیم نگرفته ایم تا مهارت هایی که مورد نیاز جامعه است را در خود ایجاد کنیم چون عمرمان رفته و دستمان خالی است.

همچنین در این نشست حجت الاسلام ابراهیم پور معاون پژوهش ستاد تفسیر قرآن کریم استان قم از برگزاری برگزاری 70 دوره تبلیغ قرآن محور ویژه مبلغان به همت ستاد تفسیر قرآن در سال گذشته خبر داد و از آمادگی این ستاد برای دوره های بیشتر در سال جاری یاد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین کلباسی رییس مرکز تخصصی مهدویت در این همایش از تولید بیش از 500 اثر مهدوی و همچنین آموزش معارف مهدوی به بیش از یک میلیون نفر در دوره های کوتاه مدت مجازی به همت مرکز تخصصی مهدویت خبرداد.

از نکات جالب در این همایش درخواست یکی از طلاب از حجت الاسلام والمسلمین قرائتی بود که از ایشان خواست تا ترتیب دیداری را بین طلاب مرکز تخصصی مهدویت با رهبر معظم انقلاب  بدهند که وی با تبسمی گفت: از من هیچ وقت این مسائل را نخواهید که از عهده من خارج است حتی سلام شما را هم شاید نتوانم به آقا برسانم.

یکی دیگر از طلبه هایی که کمی از وضعیت نامطلوب اقتصادی کشور ناراحت بود از ایشان خواست تا کاری بکند که حجت الاسلام والمسلمین قرائتی نیز در جواب گفت:من قرائتی نمی توانم یک ریال از قیمت پیاز کم کنم خیالت راحت که هیچ کاری از دست من در این مورد برنمی آید.

در پایان این مراسم صمیمانه جمعی از طلاب برگزیده مرکز تخصصی مهدویت تجلیل شدند که از جمله آنها حجج اسلام مصباح بهرامیان، وحید صمدی و رحمت پور اشاره کرد که جوایز خود را از دست استاد قرائتی دریافت کردند./1330/ج

 

ارسال نظرات