۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹
کد خبر: ۶۲۱۸۰۵
مسؤول مدرسه علمیه امام صادق بهشهر:

فرصت سوزی مانعی بزرگ برای پیشرفت علمی و اخلاقی طلاب است

فرصت سوزی مانعی بزرگ برای پیشرفت علمی و اخلاقی طلاب است
حجت الاسلام جباری بر ضرورت تلاش طلاب در جهت کسب مهارت‌های طلبگی تأکید کرد و گفت: برنامه‌های جنبی و بیهوده مانعی بزرگ برای پیشرفت علمی و اخلاقی طلاب است.
حجت الاسلام سید عربعلی جباری، مسؤول مدرسه علمیه امام صادق (ع) بهشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با تأکید براین که وظیفه امروز حوزه‌های علمیه نخبه پروری است، گفت: حوزه‌های امروز باید همانند گذشته شخصیت‌ها و بزرگان تراز اولی برای ترویج دین در جامعه پرورش دهند.
 
وی با بیان این که طلاب جوان برای پیشرفت علمی و اخلاقی باید با استعداد، انگیزه و دارای پشتکار و مجاهدت باشند، افزود: جامعه امروز برای موفقیت در عرصه‌های مختلف نیازمند حضور طلابی فاضل، مهذب، انقلابی و با بصیرت است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که حوزه باید فاصله خود تا حد مطلوب پیشرفت را به حداقل برساند، خاطرنشان کرد: رسیدن به چنین جایگاهی نیازمند تلاش و همدلی همه بخش‌های حوزه است.
 
حجت الاسلام جباری با بیان این که طلبگی را نباید شغل دانست، تصریح کرد: باید هر گونه نگاه مادی نسبت به این جایگاه رفیع در میان طلاب و حوزویان حذف و متوقف شود.
 
مسؤول مدرسه علمیه امام صادق (ع) بهشهر با اشاره به این که شأن و جایگاه روحانیت بسیار فراتر از آن چیزی است که متأسفانه برخی‌ها در جامعه امروز به آن می‌نگرند، بیان داشت: شأن و جایگاه حوزه با تعلیم و تعلم و تهذیب نفس طلاب حفظ می شود.
 
استاد حوزه علمیه مازندران، مدرک گرایی در حوزه را یک آسیب بزرگ در حوزه دانست و با بیان این که متأسفانه در سال‌های اخیر برخی‌ها با نگاه مادی وارد حوزه شده اند، افزود: وجود چنین نگاه‌هایی موجب بی انگیزگی و سردرگمی طلاب در مسیر تحصیل می‌شود.
 
حجت الاسلام جباری با تأکید براین که توجه به رسالت سنگین طلبگی و هدف گذاری مشخص از جمله راهکار‌های ایجاد انگیزه و افزایش نشاط در میان طلاب است خاطرنشان کرد: طلاب با شناخت ظرفیت و توان بالای خود می‌توانند بسیاری از موانع موجود را با موفقیت پشت سر بگذارند.
 
امام جمعه بهشهر بر ضرورت تلاش طلاب در جهت کسب مهارت‌های طلبگی تأکید کرد و با بیان این که برنامه‌های جنبی و بیهوده مانعی بزرگ برای پیشرفت علمی و اخلاقی طلاب است، بیان داشت: باید همه فرصت‌های موجود در دوران تحصیل، در جهت تعلیم و تعلم به کار گرفته و از فرصت سوزی در این ایام به شدت پرهیز شود./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات