۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۶۲۱۸۱۸
حجت الاسلام سپهر:

حوزه علمیه قدرت تأمین نیاز‌های جهان اسلام را دارد

حوزه علمیه قدرت تأمین نیاز‌های جهان اسلام را دارد
مشاور استاندار خوزستان در امور روحانیت و ائمه جماعات گفت: حوزه‌های علمیه قدرت تأمین نیاز‌های جهان اسلام برای استمرار و بیان معارف اسلام ناب محمدی را دارند
حجت الاسلام سیدلطف الله سپهر، مشاور استاندار خوزستان در امور روحانیت و ائمه جماعات، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، عنوان داشت: حوزه‌های علمیه به برکت جمهوری اسلامی از توسعه چشمگیر کمی و کیفی برخوردار شدند، خوزستان جزء سه استان نخست کشور از لحاط عِده و عُده در زمینه طلاب و مدارس علمیه است.

مشاور استاندار خوزستان در امور روحانیت و ائمه جماعات با بیان اینکه مباحث اخلاقی و تربیتی تحت نام آداب المتعلمین برای طلاب و روحانیت پیش از آموزش و یادگیری علوم حوزوی گنجانده شده است، اظهار داشت: این آداب از جمله دروس اولیه طلاب است که یک طلبه به هنگام پذیرش مسؤولیت سربازی امام زمان (عج) و شاگردی مکتب امام صادق (ع) باید با آن‌ها آشنا شود.

حجت الاسلام سپهر با بیان اینکه فرا گرفتن آداب المتعلمین از ضروریات است، خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه نسبت به گذشته مدرنیته‌تر شدند؛ چرا که طلاب در کنار علوم حوزوی، تدریس علوم تفسیری، اقتصاد، علوم قرآنی، رایانه، تاریخ، ادبیات، سیاست و حتی آشنایی با زبان‌های خارجه را فرا می‌گیرند.

وی اضافه کرد: طلبه نظام اسلامی در عصر کنونی با توجه به گستردگی علوم و القای شبهات بی شمار در جامعه، باید بر همه علوم تسلط داشته باشد، علوم انسانی در حوزه‌ها نسبت به علوم انسانی تدریس شده در دانشگاه ها، جامع‌تر و مؤثرتر و پویاتر هستند.

مشاور استاندار خوزستان در امور روحانیت و ائمه جماعات گفت: نه تنها علوم حوزوی بلکه علوم روزمره‌ای که طلبه برای پاسخگویی به شبهات اعتقادی، تاریخی، سیاسی و حتی ادبی نیازمند است هم اکنون در حوزه‌ها تدریس می‌شوند؛ آن طلبه‌ای که دانشگاه را بر حوزه ترجیح می‌دهد، بحث آداب المتعلمین را به درستی فرانگرفته است.

حجت الاسلام سپهر با بیان اینکه شاهد تأسیس دانشکده‌ها برای رشته‌های خاص دانشگاهی هستیم، تصریح کرد: هر کدام از علومی که امروزه در دانشگاه تدریس می‌شوند سابق بر آن در مدرسه امام صادق (ع) تدریس شده بودند؛ از این رو ترجیح دانشگاه بر حوزه از سوی برخی طلاب غیرقابل قبول است.

وی با بیان اینکه بسیاری از اساتید دانشگاهی برای آشنایی و یادگیری علوم حوزوی زانوی ادب در محضر علما می‌زنند، گفت: جامعیت علوم حوزوی بر علوم دانشگاهی مبرهن است، حوزه‌های علمیه قدرت تأمین نیاز‌های جهان اسلام برای استمرار و بیان معارف اسلام ناب محمدی را دارند که در این باره خوزستان از لحاظ کثرت حوزه‌های علمیه، طلاب و اساتید حوزوی سرآمد است./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات