۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۶۲۱۸۳۵
سرلشکر ‌جعفری:

اقتدار ایران را مدیون حماسه‌‌آفرینی دوران دفاع مقدس هستیم

اقتدار ایران را مدیون حماسه‌‌آفرینی دوران دفاع مقدس هستیم
فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت بقیة‌الله الاعظم(عج) گفت: اگر امروز ایران به این اقتدار رسیده حاصل حماسه‌آفرینی‌های هشت سال دفاع مقدس است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت بقیة‌الله الاعظم (ارواحنا فداه) در همایش مردان بی‌ادعا ویژه گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات خیبر ضمن تبریک هفته دفاع مقدس اظهار داشت: یاد و خاطره تمام شهدای انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی، شهدای امنیت و مدافعان حرم را گرامی می‌داریم.

وی ضمن قدردانی از فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان به جهت برپایی نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس و همایش مردان بی‌ادعا گفت: اقدام به بازسازی عملیات خیبر به عنوان عملیاتی کلیدی در دوران دفاع مقدس توسط سپاه استان هرمزگان، امری قابل تقدیر و پسندیده است.

سرلشکر جعفری با اشاره به اینکه از زمان آغاز جنگ تحمیلی تاکنون 39 سال گذشته است، افزود: بیش از 30 سال نیز از زمان پایان دفاع مقدس ملت ایران می‌گذرد؛ اما هرچه فاصله زمانی نسبت به روزهای پایداری و مقاومت بیشتر می‌شود بیش از پیش بر عظمت و اقتدار و اثرات مثبت آن واقف می‌شویم.

وی ادامه داد: این روزها حوادثی در منطقه خلیج‌فارس و تنگه هرمز رخ‌داده که ضمن به رخ کشیدن اقتدار ایران اسلامی، توجه جامعه جهانی را معطوف به این اقتدار کرده است.

فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیه الله اعظم تصریح کرد: سالیان گذشته با به اسارت گرفتن سربازان آمریکایی و انگلیسی در خلیج فارس توسط رزمندگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، جهانیان اشک و خفت، حقارت و خواری مستکبران در برابر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را مشاهده کردند.

وی افزود: در ماه‌های اخیر نیز شاهد ساقط کردن پهپاد فوق پیشرفته آمریکا و توقیف نفت‌کش انگلیسی بودیم که ابرقدرت‌های پوشالی دنیا از کنار آن گذشتند و به خود حتی جرات پاسخ ندادند.

سرلشکر جعفری گفت: دشمن می‌دانست اگر بخواهد دست به عکس‌العمل بزند با پاسخ کوبنده‌تری از سوی نیروهای مدافع امنیت ایران اسلامی مواجه خواهد شد .

وی بیان داشت: آمریکای جنایتکار در اواخر جنگ تحمیلی هواپیمای مسافربری ما را سرنگون کرد 30 سال بعد ازآن حادثه به عجز و ناتوانی و خواری در برابر اقتدار انقلاب اسلامی رسید و همه جهان شاهد اقتدار و عزت ایران در این زمینه بودند.

فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیه الله اعظم این اقتدار را مرهون تلاش و جان‌فشانی شهدای دوران دفاع مقدس برشمرد و تصریح کرد: اگر امروزه ایران به این اقتدار رسیده حاصل حماسه‌آفرینی‌های 8 ساله دفاع مقدس است که در آن حماسه، همه مردم از جمله مردم خونگرم و ولایتمدار استان هرمزگان نقش ایفا کردند.

وی در ادامه با اشاره به عملیات خیبر گفت: خیبر عملیاتی خاکی آبی بود که در آن رزمندگان استان هرمزگان نقش کلیدی داشتند.

سرلشکر جعفری افزود: در جنگ تحمیلی در چهار برهه به بن‌بست رسیدیم و برای غلبه بر دشمن نیاز به طرح برنامه و ابتکار بودیم که یکی از این چهار برهه مرتبط با عملیات خیبر بود که با فضل خداوند و همت رزمندگان اسلام این عملیات به پیروزی رسید و بن‌بست ایجاد شده نیز شکست.

وی در پایان با اشاره به هجمه‌های همه‌جانبه دشمن به انقلاب اسلامی گفت: خون شهدا ضامن بقای انقلاب است و مردم انقلابی ایران اسلامی با اعتقادات خود در سخت‌ترین شرایط و صبر پیشه کردن حامی انقلاب و جمهوری اسلامی هستند.

گفتنی است، در حاشیه برگزاری همایش «مردان بی‌ادعا»، ضمن تقدیر از خانواده شهدای عملیات خیبر، این عملیات توسط نیروهای بسیجی استان بازسازی شد.

محمد قمین
ارسال نظرات