۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۶۲۱۸۵۶

اعتراض اسلام‌گرایان سودان به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی

اعتراض اسلام‌گرایان سودان به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی
احزاب و گروه‌های اسلام‌گرایسودان درباره تلاش‌های دولت‌ انتقالی این کشور برای ترویج سیاست‌های سکولار، لیبرال و عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هشدار دادند.

به گزارش خبرگزاری رسا، جريان «نصرة الشريعة و دولت القانون» (حمایت از شریعت و دولت قانون)، که متشکل از  چند حزب و گروه اسلام‌گرای سودانی است، در مورد تلاش‌های حکومت انتقالی برای تحمیل سیاست‌های سکولار، لیبرال و همچنین عادی‌سازی روابط با تل آویو هشدار داد.

مرتضی التوم، دبیرکل این جریان، در نشستی مطبوعاتی در خارطوم خواهان تظاهرات در اعتراض به تلاش برای ترویج سکولاریسم، دور کردن شریعت اسلامی از جامعه و عادی‌سازی روابط  با اسرائیل شد.

وی تصریح کرد: ما همچون سدی مستحکم در برابر این اقدامات خواهیم ایستاد و در صورت ادامه این سیاست‌ها، همه گزینه‌ها را در دست داریم.

محمد عبدالکریم، رییس جریان «نصرة الشریعة و دولة القانون» سودان، نیز با بیان اینکه هدف از انقلاب دسامبر این کشور جدایی دین از دولت نبوده است، گفت: مردم سودان ذاتاً به ارزش‌های شریعت اسلامی گرایش دارند و دین خط قرمزی است که سودانی‌ها هرگز توهین به آن را نمی‌پذیرند. البته هیچ اظهار نظر رسمی از سوی مقامات سودان در واکنش به این اتهامات صورت نگرفته است./983/ب

منبع: ایکنا

ارسال نظرات