۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۶۲۱۸۶۶
عضو شورای حوزه علمیه خراسان شمالی:

دفاع مقدس بهترین الگو در مسیر مقاومت اقتصادی است

دفاع مقدس بهترین الگو در مسیر مقاومت اقتصادی است
عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: در برهه‌ای که کشور دچار تهاجمات فرهنگی و اقتصادی دشمنان نظام است، دفاع مقدس بهترین الگو برای مقاومت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رضا نوری، عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در نشست مسؤولان استانی، اظهار کرد: با توجه به تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی که کشورهای مستکبر بر نظام جمهوری اسلامی ایران تحمیل کرده‌اند، باید با برنامه‌ریزی و هم‌فکری تمام مسؤولان و کارشناسان اقتصادی کشور درصدد خروج و عبور از این شرایط برآمد.

 وی با اشاره به تجربه دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در هشت سال جنگ تحمیلی با وجود تمام تحریم‌های تجهیزات و سلاح نظامی، رزمندگان ایران اسلامی با ایمان به خدا و تکیه‌ بر توان داخلی کشور در مقابل دشمن بعثی ایستادند و به پیروزی رسیدند.

حجت‌الاسلام نوری با بیان اینکه تنها رمز پیروزی ایران در مقابل رژیم بعثی عراق تکیه بر توان داخلی و داشتن اعتمادبه‌نفس بوده است افزود: همان‌طور که از جنگ تحمیلی عراق علیه ایران به‌عنوان هشت سال دفاع مقدس یاد می‌کنیم، حقیقتاً با دفاعی مقدس، منسجم و مستحکم در مقابل دشمن متجاوز به پیروزی رسیدیم.

امام‌جمعه موقت بجنورد با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در ابتدای جنگ تحمیلی ازنظر سلاح و تجهیزات نظامی در سطح ابتدایی و محدود قرار داشت گفت: کشورمان در ابتدای دفاع مقدس تنها دارای سلاح انفرادی و ابتدایی بود و ازنظر تجهیزات سنگین ازجمله تانک و توپخانه بسیار محدود و کم‌بهره بود.

وی افزود: از طرفی کشورهای مستکبر جهانی ازجمله آمریکا، روسیه، انگلستان، کشورهای عربی و فرانسه در دوران جنگ تحمیلی با قیمتی پایین و در مواقعی حتی به‌صورت رایگان رژیم بعثی عراق را تا دندان مسلح می‌کردند.

حجت‌الاسلام نوری با اشاره به تلاش شش‌ساله دولتمردان سیاست خارجی کشور در توافق‌نامه برجام با کشورهای اروپایی و آمریکا خاطرنشان کرد: متأسفانه با تلاش دولتمردان سیاست خارجی کشور در دوران شش‌ساله برجام نه‌تنها روابط خارجی کشور بهبود نیافت بلکه دچار مشکلات بیشتری شدیم و باید دولتمردان زین پس با مقاومتی همچون مقاومت رزمندگان دوران دفاع مقدس در مقابل زورگویی‌های دشمنان بایستند.

عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: درواقع در برهه‌ای که کشور دچار تهاجمات فرهنگی و اقتصادی دشمنان نظام است، دفاع مقدس بهترین الگو برای مقاومت است./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات