۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۶۲۱۸۷۵
سرلشکر جعفری:

جنگ اقتصادی نمی‌تواند ملت ایران را از مسیر اصلی دور کند

جنگ اقتصادی نمی‌تواند ملت ایران را از مسیر اصلی دور کند
فرمانده قرار فرهنگی و اجتماعی بقیه الله اعظم(عج) گفت: جنگ اقتصادی دشمن هیچ گاه نخواهد توانست ملت ایران را از مسیر اصلی دور کرده و از پای در آورد.

به گزارش خبرگزاری رسا، سرلشکر محمدعلی جعفری در همایش مردان بی ادعا اظهار داشت: با گذشت بیش از سی سال از پایان دفاع مقدس همچنان اثرات مثبت و بزرگی آن حرکت بیشتر نمایان می شود.

وی ادامه داد: حوادثی که اخیرا در منطقه استراتژیک خلیج فارس و تنگه هرمز رخ داد قدرت نیروهای مسلح ایران و مدافعان خلیج فارس را به نمایش گذاشت.

فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیه الله اعظم با اشاره به حوادثی نظیر به اسارت گرفتن سربازان انگلیسی و آمریکایی توسط نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: همه دنیا شاهد گریه و ابراز حقارت سربازان کشورهای مستکبر در برابر قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران بود.

وی افزود: در ماه های گذشته نیز نیروهای مقتدر سپاه در تنگه هرمز با ساقط کردن پهپاد پیشرفته آمریکایی و توقیف شناور انگلیس قدرت خود را بار دیگر به جهان مخابره کرد و این درحالی بود که آن کشورها نتوانستند واکنشی در این زمینه از خود نشان دهند.

سرلشکر جعفری گفت: این کشورها به خوبی می دانستند هر اقدام نابخردانه ای از سوی آنان به واکنش شدیدتر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی مواجه خواهد شد و بیش از پیش در دنیا خوار و سر افکنده می شوند.

فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیه الله اعظم بیان داشت: این اقتدار نیروهای نظامی کشور بواسطه تلاش و جانفشانی شهدای جنگ تحمیلی به دست آمده است و اگر امروزه ایران به این اقتدار رسیده است باید عامل اصلی آن را حماسه آفرینی های مردم در جنگ تحمیلی بدانیم.

وی گفت: در جنگ تحمیلی 8 ساله مردم نقش اساسی ایفا کردند و مردم ولایت مدار هرمزگان نیز ضمن دفاع از مرزهای آبی خود با حضور در سایر عملیات هایی که در نقاط دیگر کشور انجام می شد نقش خود را به خوبی اجرا کردند.

وی عملیات خیبر را نمونه ای بارز از حضور مردم هرمزگان در دفاع مقدس برشمرد و بیان کرد: مردم هرمزگان در حوزه جنگ دریایی این عملیات نقش تاثیرگذاری داشتند.

سرلشکر جعفری افزود: ما در جنگ تحمیلی در چهار مقطع با بن بست مواجه شدیم و نیاز بود که با حضور گسترده مردم و ابتکار عمل و طراحی نقشه های جدید جنگی بر دشمن بعثی غلبه کنیم.

وی گفت: پیش از عملیات خیبر ما به دومین بن بست برخورد کردیم و از این رو ناچار به طراحی اولین عملیات آبی خاکی شدیم که دلاورمردان هرمزگانی در آن نقش ویژه ای داشتند، در آن عملیات توانستیم با لطف خدا و تلاش ها و ایثار رزمندگان بر دشمن غلبه کنیم و بن بست دوم انقلاب در جنگ با صدام را بشکنیم و ابتکار عمل را در دست بگیریم.

فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیه الله اعظم در ادامه سخنان خود اظهار داشت: هر جامعه ای دو نوع حیات دارد یک نوع حیات مادی و نوع دیگر حیات معنوی است.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی به برکت حیات معنوی به این اقتدار رسیده است چرا که صبر و استقامت و همراهی مردم با انقلاب ناشی از اعتقادشان به همین حیات معنوی است.

سرلشکر جعفری با اشاره به جنگ اقتصادی دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی گفت: حیات معنوی در جامعه ما نسبت به حیات مادی جایگاه با ارزش تری دارد از این رو مردم ما با وجود هجمه های گسترده همچنان مقاوم برای اعتلای انقلاب ایستاده اند.

وی در پایان سخنان خود خون شهدا را ضامن بقای انقلاب اسلامی دانست و افزود: خون شهدای انقلاب اسلامی مدافع و ضامن انقلاب است و جنگ اقتصادی دشمن هیچ گاه نخواهد توانست ملت ایران را از مسیر اصلی دور کرده و از پای در آورد.

گفتنی است، تجلیل از خانواده شهدای عملیات خیبر، شهدای مدافع حرم و تجلیل از خانواده شهید منظری و بازسازی عملیات خیبر از دیگر برنامه های همایش مردان بی ادعا ویژه گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات خیبر در بوستان ولایت شهر بندرعباس بود.

عباس قاسم پور
منبع: فارس
ارسال نظرات