۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۶۲۱۸۷۹

واکنش هنرمند مصری به سخنان سیسی در سازمان ملل

واکنش هنرمند مصری به سخنان سیسی در سازمان ملل
هنرمند و تاجر مصری که فراخوان تظاهرات مردم مصر در روز جمعه را صادر کرده بود، به سخنان عبدالفتاح سیسی در سازمان ملل واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، «محمد علی» هنرمند و تاجر مصری مقیم اسپانیا بار دیگر با انتشار فیلمی در فضای مجازی، بر ضرورت حضور گسترده مردم مصر در تظاهرات روز جمعه، ۵ مهرماه، علیه سیاست‌های سیسی، رئیس‌جمهور این کشور، تأکید کرد.

وی گفت: همه مردم مصر در این تظاهرات شرکت کنند و از این به بعد ترسی به دل راه ندهند؛ جمعه این هفته ملت مصر کرامت خود را، که از سال ۱۹۵۲ از دست داده بود، باز خواهد یافت.

محمدعلی به سخنان عبدالفتاح سیسی در سازمان ملل که درباره بروز «اسلام سیاسی» هشدار داده و خواهان مبارزه با تروریسم شده بود، واکنش نشان داد و گفت: سیسی به بهانه مبارزه با تروریسم، تمام تلاش خود را برای جمع‌آوری اموال از سراسر جهان می‌کند.

این هنرمند مصری افزود: سخنان سیسی درباره مبارزه با تروریسم نوعی تجارت است و تا وقتی که حملات نیروهای امنیتی مصر در سینا و نقاط مختلف این کشور ادامه دارد، هیچ یک از این سخنان تحقق نمی‌یابد؛ زیرا او اموال این مردم را برای ساخت کاخ‌های خود هدر می‌دهد.

وی با بیان اینکه سیسی در خارج از کشور به بهانه مبارزه با تروریسم و حمایت از شهروندان مصری تجارت می‌کند، از مردم مصر پرسید: ای مردم، آیا پیش از این تفاوتی میان مسلمان و مسیحی شاهد بودید؟ همه ما برادر و اهل یک کشور هستیم و اختلافی میان ما نیست. این سیسی است که این اختلافات را در اذهان ما وارد کرده است./983/ب

منبع: ایکنا

ارسال نظرات