۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۶۲۱۸۸۶

رزمایش محرم در منطقه غرب کشور برگزار می‌شود

رزمایش محرم در منطقه غرب کشور برگزار می‌شود
فرمانده قرارگاه نجف اشرف نیروی زمینی سپاه گفت: رزمایش امنیتی محرم همزمان با هفته دفاع مقدس در منطقه اورامانات برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، سردار محمدنظر عظیمی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برنامه رزمایش امنیتی محرم قرارگاه نجف نیروی زمینی سپاه براساس ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح در هفته دفاع مقدس در منطقه اورامانات، یکی از مناطق ماموریتی قرارگاه نجف برگزار می‌شود.

فرمانده قرارگاه نجف اشرف نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه از مدت‌ها پیش کارهای مقدماتی رزمایش شروع شده است، بیان کرد: از ابتدای هفته دفاع مقدس استقرار نیروها در منطقه رزمایش آغاز و آماده‌سازی‌های مورد نیاز انجام شد تا فردا مرحله اصلی رزمایش برگزار شود.

عظیمی خاطرنشان کرد: برای فراهم آوردن مقدمات رزمایش مزاحمت‌هایی برای مردم منطقه ایجاد شد که اقداماتی برای مردم یاری و خدمت به ساکنان روستاها و شهر شاهو که در محدود رزمایش قرار دارند در نظر گرفته شد که در مرحله نخست به تمامی دانش‌آموزان این مناطق که 1500 نفر بودند هدیه نوشت‌افزار به‌عنوان هدایای مقام معظم رهبری در آغاز سال تحصیلی جدید تقدیم شد.

وی با اشاره به برگزاری مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در یکی از مدارس شهر شاهو با حضور مدیران منطقه اورامانات بیان کرد: سرکشی از تمام مدارس این منطقه انجام شد و بیمارستان صحرایی بیمارستان امام حسین(ع) از روز گذشته با استقرار در سه‌راهی باینگان به مردم پاوه و روانسر تا آخر هفته خدمات درمانی رایگان ارائه می‌کند.

فرمانده قرارگاه نجف اشرف نیروی زمینی سپاه از دیدار با ائمه جماعات این شهر و روستاها خبرداد و افزود: برای مدارس این منطقه بیته تجهیزات ورزشی تهیه شده است که در اختیار آنها قرار خواهد گرفت و به 37 خانواده دارای بیمار صعب‌العلاج، 80 خانواده ایتام و 106 خانواده بی‌سرپرست این منطقه نیز هدایایی تقدیم خواهد شد.

عظیمی در مورد رزمایش امنیتی محرم گفت: اصل رزمایش توسط یگان‌های کرمانشاه از جمله لشکر نبی‌اکرم و تیپ انصارالرسول که فرزندان قهرمان این خطه هستند انجام می‌شود و فرضیات رزمایش نیز به واقعیت نزدیک است و این رزمایش با هدف ارتقا آمادگی و توانمندی نیروها و آموزش آنها و استفاده از تجهیزات جدید برگزار می‌شود.

وی پیام رزمایش را مقابله با ناامنی‌هایی که دشمنان بر کشور درصدد تحمیل هستند و آماده بودن ملت برای مقابله با هر نوع تهدید دانست و افزود: منطقه اورامانات برخلاف خواست دشمن سهم بزرگی در امنیت منطقه غرب دارد؛ به‌طوری‌که بسیاری از شهدای استان از این منطقه هستند و امنیت استان مدیون اهالی این منطقه است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره دلاوری‌های ملت ایران در طول هشت سال دفاع مقدس بیان کرد: ملت ایران‌ با دست خالی و حداقل‌ها و با اراده قوی در برابر دشمن ایستادگی کرد تا مستکبران به هیچ‌کدام از اهدافی که طراحی کرده بودند در پایان جنگ نرسند.

عباس قاسم پور
منبع: تسنیم
ارسال نظرات