۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۶۲۱۹۰۲
حجت الاسلام کمیلی:

لبیک گویی عاشقانه و عارفانه به رهبر از ویژگی های رزمندگان اسلام بود

لبیک گویی عاشقانه و عارفانه به رهبر از ویژگی های رزمندگان اسلام بود
استاد حوزه و دانشگاه گفت: تبعیت از رهبری، ثابت قدم بودن، ایثار و فداکاری و یاد خدا از ویژگی های شهدا و رزمندگان اسلام بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سا در مشهد، حجت الاسلام کمیلی، استاد حوزه و دانشگاه امروز در درس اخلاق در مدرسه علمیه نواب به خصوصیت اخلاقی و معنوی شهدا و ایثارگران دفاع مقدس اشاره کرد.

وی با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) که می فرماید: «شیعیان ما تسلیم امر ما هستند و اگر کسی با دشمن ما سازش کار باشد از ما نیست»، گفت: لبیک گویی عاشقانه و عارفانه به رهبر خود از ویژگی های شهدا و رزمندگان اسلام بود و وقتی امام خمینی فرمان دادند، اقشار مختلف مردم به میدان ها شتافتند.

حجت الاسلام کمیلی افزود: امام خمینی به عنوان حجت خدا در مورد مردم عصر خود می فرماید:«مردم عصر ما از مردم عصر امام علی(ع) و سیدالشهدا(ع) بهتر هستند که این رضایت ولی خدا از مجموعه خود بسیار با اهمیت است، در زمان پیامبر(ص) و امام علی(ع) کسانی با بهانه تراشی از شرکت در جنگ ها خودداری می کردند اما رزمندگان ما که با وجود داشتن سن کم و یا جثه کوچک از اعزام آن ها به جنگ خودداری می شود ولی به دنبال راه حلی برای اعزام به جبهه بودند.

استاد حوزه و دانشگاه ثبات قدم در میدان های جنگ را از دیگر خصوصیات رزمندگان دفاع مقدس بیان و اظهار کرد: رزمندگان ما با میل و رغبت به جبهه ها اعزام می شدند و در راه مبارزه با دشمن ثابت قدم بوده و در رفتن به عملیات ها پیش قدم بودند.

وی ابراز کرد: شهدا و ایثارگران اهل ایثار و فداکاری بودند و همواره یاد خدا و ذکر خدا را بر زبان داشتند و با سجده ها و مناجات ها در پی خودسازی خود بودند.

این استاد دانشگاه که از رزمندگان و اسرای جنگ تحمیلی است تحمل در برابر شکنجه ها و تضرع نکردن پیش دشمن را از دیگر ویژگی های اسراء و رزمندگان بیان کرد./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات