۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۶۲۱۹۰۶
به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی؛

نسخه الکترونیکی کتاب «اثبات خاتمیت» منتشر شد

نسخه الکترونیکی کتاب «اثبات خاتمیت» منتشر شد
در این کتاب براهین فلسفی و عرفانی متعددی در اثبات خاتمیت پیامبر اسلام (ص) و کامل بودن دین اسلام امده است.
محمد پهلوانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به آماده سازی نسخه الکترونیکی کتاب «اثبات خاتمیت» اظهار داشت: در این کتاب براهین فلسفی و عرفانی متعددی در اثبات خاتمیت پیامبر اسلام (ص) و کامل بودن دین اسلام است.

وی گفت: نویسنده در ۷ اشراق به نقد شبهات و پرسش‌ها و تردید‌هایی که در تحریف مفهوم خاتمیت گفته شده، پرداخته است.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: از سه راه به دفاع از ایده خاتمیت می‌پردازد و ابتدا تعدادی از براهین عقلی و کلامی و عرفانی مانند قاعده امکان اشرف، قاعده امکان اخس و قاعده لزوم رابطه میان خالق و مخلوق در اثبات خاتمیت بررسی شده است

وی افزود: سپس مقدمات و نتایج هر کدام ارزیابی شده و به آیات و در مرحله بعد به اخبار و روایات استناد گردیده و در پایان مراتب خاتم و مقام صلوات و معنای برخی مفاهیم قرآنی تشریح گردیده است.

پهلوانی به معرفی کتاب «اثبات خاتمیت» پرداخت و اظهار داشت: این کتاب نوشته محمدرضا ربانی است که در مؤسسه بوستان کتاب تهیه شده و در انتشارات این مؤسسه به چاپ رسیده است.

وی گفت: کتاب «اثبات خاتمیت» با ۲۰۸ صفحه به زبان فارسی در سال ۱۳۸۷ منتشر شده و به تازگی اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی این کتاب را به صورت کتاب الکترونیکی و در قالب کتابخوان همراه پژوهان با قابلیت اجرا در سیستم عامل اندروید، ویندوز و iOS منتشر کرده است.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی درباره خرید نسخه الکترونیکی این کتاب خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان برای دریافت نرم افزار این کتاب می‌توانند به نشانی اینترنتی کتابخوان همراه پژوهان به آدرس www.pajoohaan.ir مراجعه کرده و با خرید نسخه الکترونیکی این کتاب، از مطالب آن بهره‌مند شوند. /۸۲۲/ت ۳۰۳/ش
مهدی فلاحی
ارسال نظرات