۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۶۲۱۹۱۱
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

منبر‌ و سخنرانی طولانی در امر تبلیغ اثرگذار نیست

منبر‌ و سخنرانی طولانی در امر تبلیغ اثرگذار نیست
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران بر ضرورت آشنایی مبلغان دینی با ابزار‌های جدید تبلیغی تأکید کرد و گفت: نباید در عرصه تبلیغ تنها به همان ابزار‌های سنتی اکتفا شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در دوره آموزشی سرباز طلبه استان‌های مازندران و گلستان در ساری با تأکید بر این که رفتار و گفتار ما باید متناسب با هم باشد، گفت: اگر میان رفتار و گفتار ما تمایزی وجود داشته باشد با برگزاری صد‌ها کلاس هم نمی‌توانیم اثرگذار باشیم.
 
وی بر ضرورت پرهیز از توضیحات اضافی در سخنرانی‌ها تأکید کرد و افزود: ذائقه دانش آموزان امروز تغییر پیدا کرده و نسل امروز حوصله شنیدن مطالب طولانی را ندارند.
 
حجت الاسلام صادقی با بیان این که زیاد صحبت کردن موجب رانده شدن جوانان می‌شود، خاطرنشان کرد: باید سخنان ما جاذب بوده نه این که موجب فاصله گرفتن جوانان شود.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که مطالب معرفتی و تربیتی باید به طور خلاصه و مفید برای دانش آموزان تبیین و تشریح شود، گفت: مردم ما امروز بیشتر دوس دارند ببینند تا این که بشنوند به همین دلیل اثر یک عکس نوشت بسیار بیشتر از یک مقاله علمی است.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود بر ضرورت آشنایی مبلغان دینی با ابزار‌های جدید تبلیغی تأکید کرد و افزود: نباید در عرصه تبلیغ تنها به همان ابزار‌های سنتی اکتفا شود.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که منبر‌ها و سخنرانی‌های طولانی پاسخگو نیست، ادامه داد: باید در کنار این ابزار‌های تبلیغی، از شتاب زدگی نیز پرهیز شود و کار‌ها به آرامی و تدریجاً انجام شود.
 
حجت الاسلام صادقی در ادامه سخنان خود بر ضرورت استفاده از روش‌های غیر مستقیم در امر تبلیغ و تربیت تأکید کرد و گفت: بهترین مربیان و معلمان کسانی هستند که به صورت نامرئی عمل کنند.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران همچنین با تأکید بر این که طلاب جوان از کار‌های خود مستند سازی کنند و با مرور آن‌ها در جهت رفع اشکال و نقاط ضعف خود گام بردارند، افزود: همچنین باید در کار‌ها صعه صدر بیشتری داشته باشیم و نباید سختی‌ها و مشکلات حین انجام کار موجب مأیوس شدن ما شود.
 
وی با بیان این که مسأله تبلیغ و امر تربیت در علم، اخلاق و مهارت خلاصه شده است، گفت: علم به تنهایی کافی نیست و باید در کنار آن مهارت و اخلاق نیز باشد./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات